vineri, 22 iulie 2011

Inghetata cu mascarpone


 Cu aceasta reteta inaugurez aparatul de facut inghetata si... anunt sosirea anotimpului cald... Da..., a venit vara mai de multisor timp, dar tot fuge spre alte zari, ba mai vine cite o zi, dar de ieri am inceput sa stau si eu la soare, sa ma bronzez un pic. Dar sa trecem la reteta...
Ingredientele necesare:
  • 350 g mascarpone
  • 90 g zahar praf
  • 200 ml lapte
  • 10 g vaniglina (eu aveam niste pachetele de zahar vanilat din cel puternic cu o culoare de parca spui ca e cafea macinata)
  • 2 oua
Separam galbenusurile de albusuri. Intr-un castron destul de incapator, punem mascarponele, zaharul praf, vaniglina, galbenusurile, mixam si incepem sa adaugam cite un pic laptele. Atentie, recomand sa zbateti ingredientele cu telul in forma de para, ca altfel riscati sa stropiti toata bucataria. La sfirsit vom obtine o compozitie foarte, foarte lichida dar spumoasa.
Separat zbatem foarte putin albusurile, apoi le adaugam peste compozitia de mascarpone, amestecind delicat. Dam drumul la aparatul de facut inghetata, rasturnam compozitia in cosuletul aparatului, punem capacul si lasam sa se faca inghetata, timp de cca 30-40 de minute, sau pina vedem ca inghetata are consistenta dorita. Reteta originala prevedea 45-55 de minute, dar cum era carticica de la un alt aparat de facut inghetata, iar la masinaria mea scrie sa las 30 de minute, mi-a fost frica sa nu se arda mica minune si am lasat doar 35 de minute.
Rasturnam inghetata intr-o cutie de plastic, punem capacul si o bagam la congelator. 
Servim cind dorim si cum dorim... e delicioasa, cremoasa si cu gust de vanilie.

13 comentarii:

  1. yummy.super reteta!sa stapanesti sanatoasa masina de facut inghetata si sa va bucurati de cat mai multe sortimente.mai asteptam retete.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmm,cu mascarpone,vanilie,un deliciuuuu,imi place tare mult,pupici Dani!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine inghetata ta! Viata lunga masinutei!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau si eu!!
    Sa folosesti sanatoasa masina de inghetata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar minunata reteta!!!!
    Nu se poate face si fara masina de facut inghetata?Pentru ca eu nu am...si n-am nici lapte praf...deci ce fac???
    Ma bucur ca a venit vara si la tine si ca te poti bucura de plaja,caci si eu fac aproape in fiecare zi,deh,trebuie sa reactivez melanina,altfel pierd bronzul de la mare!Si-i mare pacat...
    Cum zice Sarah "la cat mai multe gusturi(sortimente).."
    Te pup cu drag si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Multumesc, Sarah ! Sper sa ma tina mult masinuta (oricum are garantie trei ani)... si sa fac cit mai multe feluri de inghetata... Pupici !!!
    @ Multumesc, Flory ! E delicioasa inghetata, vorba motatei mele: e squisita... !!! Pupici si week-end placut !
    @ Multumesc, Livia ! Sa dea Dumnezeu sa tina mult... Pupici !
    @ Alexandrina, pofteste cu incredere, e proaspata si buna !!! Pupici !
    @ Petronela, se poate si fara aparatura respectiva, doar ca trebuie sa mixezi, bagi la congelator recipientul, il lasi vreo ora, iar mixezi si tot asa de vreo 3-4 ori... Nu mai tin minte exact, dar daca dai o cautare pe google, sigur gasesti exact cum se face. Reteta contine zahar praf, nu lapte, ca din acela n-am nici eu... hi, hi... Pupici si vreme buna la bronzat !
    @ Multumesc, Danutza ! Pupici si week-end placut !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pune deoparte juma' de cutie ca vin! :))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Esti o fericita cu masina de inghetata. Inseamna ca nu-ti va lipsi din comgelator. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Miha, vino ca pentru tine pun si-un strop de cognac...
    @ Multumesc, Sara ! Au prea multi conservanti inghetatele din comert si incerc sa mincam cit de cit sanatos... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  10. Hmmmm vin acolo! A mai ramas? Pupici si un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  11. ei da o masinuta de inghetata,super,felicitari,pupici,o inghtata buna

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !