miercuri, 4 februarie 2009

Crescente - patratele picante


Reteta este a Laurei Adamache si va asigur ca este un aperitiv deosebit de gustos.

Avem nevoie de:

  • 500 gr faina
  • 200 gr brie sau gorgonzola(branza cu mucegai alb sau verde)
  • 30 gr drojdie proaspata sau 9 gr uscata
  • 150 gr apa calduta
  • 50 gr untura
  • 50 gr unt
  • sare
  • 1 ceapa mica
  • 150 gr circa costita afumata
  • boia iute, timo sau rozmarin
  • 1 ou+lapte pentru uns
Aluatul l-am facut la masina de paine. Am pus toate ingredientele in afara de ceapa, costita si boia. Astea din urma le-am calit cu o lingura de ulei si le-am adaugat cand a terminat masina de framintat.
Daca il faceti manual adaugati de la inceput toate ingredientele, inclusiv ceapa si costita calite cu o lingura de ulei, framantam si lasam la crescut o ora.
Aluatul crescut
il intindem direct pe hartia de copt taiata in prealabil dupa forma tavii, in care coacem patratelele. Inainte de a da tava la cuptor, ungem patratelele cu un galbenus amestecat cu doua linguri lapte si presaram deasupra niste timo sau rozmarin (eu am avut rozmarin).
Lasam in cuptor pentru 30 minute la 180 grade, in cuptorul incalzit in prealabil, scoatem tava si servim. Sunt crocante, picante si dispar repede, alaturi de un pahar cu bere.
Asa ca... atentie, mai bine faceti doar jumatate de portie, daca nu doriti sa le mancati pe toate in aceeasi zi sau si mai sigur, le faceti cand aveti musafiri. Buon appetito !

6 comentarii:

  1. Eu le-am facut de citeva ori,si sint delicioase,le papaam asa puse pe masa tot timpul!I-am multumit la Laura pt.reteta !faceti-le ca nu veti regreta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun venit in bucatarioara mea. E adevarat ca nu regret, doar ca trebuie sa alerg mult ca sa nu se depuna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Grazie mille e benvenuta nella mia piccola cucina

    RăspundețiȘtergere
  4. Le'am facut si eu astazi. Sunt suuuuuuuper bune!!! Am folosit telemea in loc de branza cu mucegai si am suplimentat cu chilli. Multumesc frumos ca ne impartasesti aceste retete si ne inspiri !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur Alex ca ti-au placut, nu am incercat cu telemea dar sint sigura ca au fost gustoase. Multumesc si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !