vineri, 25 noiembrie 2011

Prajitura cu mere si nuci


O prajitura frageda si delicioasa, cu care particip la provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie", gazduita de Alexandrina
Ingredientele necesare:
  • 230 g faina de griu
  • 175 g zahar de trestie
  • 250 g ricotta
  • 3 oua mari
  • 16 g praf de copt
  • 75 g miez de nuca
  • 2 mere
  • un praf de sare
  • 2 linguri Grand Marnier (lichior)
  • o lamiie
Zbatem bine ouale impreuna cu zaharul, pina vedem ca acesta din urma s-a topit. Adaugam cite o lingura de ricotta mixind incontinuu, iar cind am terminat de incorporat toata ricotta, adaugam cite o lingura de faina, cernuta in prealabil impreuna cu praful de copt, adaugam sarea si lichiorul. 

Preincalzim cuptorul la 180 de grade, iar intre timp curatim si taiem felii cele doua mere, le stropim cu sucul de lamiie sa nu se innegreasca. Jumatate din cantitatea de nuci o rupem bucatele si o adaugam peste compozitie, adaugam cca trei sferturi dintr-un mar taiat cuburele. Rasturnam compozitia intr-o tava rotunda cu diametrul de cca 26 cm, tapetata cu o foaie de copt,  punem deasupra merele si nuca, presaram deasupra o mina buna de zahar de trestie (puteti pune si zahar normal, dar acesta e mai sanatos) si bagam tava in cuptorul preincalzit (la 180 de grade), timp de 40 de minute.
Scoatem din cuptor, lasam la racit pe un gratar


taiem si servim... hmmm, delicioasa...

44 de comentarii:

  1. che buona quest torta alle mele con l'aggiunta delle noci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata superrr!
    Bafta la concurs!
    Te pup!Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Emily ! Arata ca un tort, deci poate fi numit si asa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Alynusa ! Nu e un concurs... de fapt eu nu particip la concursuri... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vreau si eu o bucatica micuta.Imi dai?Arata de numa numa.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. DiaMar, serveste ca este de unde... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Grazie, Gemma Olivia ! Sei molto gentile !

    RăspundețiȘtergere
  8. Mere si nuca?Stii cat imi plac ingredientele astea!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmm ce bunatate, imi place la nebunie combinatia! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Teo, nu stiam ca-ti plac chiar atit de mult ingredientele... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  11. Facem schimb?... dau un corm pe o felie de prajitura. Pup si un week-end minunat!

    RăspundețiȘtergere
  12. Yummy, arata excelent! Si cred ca e tare, tare buna!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Sara, eu am sustras cornuletul, inainte de a ma vizita tu... hi, hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Moamma ce bunatate ai aici !! si cum arata merele alea! hmmmm as cere portie dubla! pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. Antonina, fuse, fuse si se duse, ca era prea frageda si buna... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  16. clar se duse ;) ... tare bine arata !!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce bunatate!!! dupa aspect a avut mare succes

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata excelent! Si e o combinatie pe gustul meu:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc mult, Ramona Alina ! Multumesc si pentru vizita... sigur te vizitez si eu ! O duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  20. Multumesc, nene Haplea ! Lasa ca si la matale, salivez in fata calculatorului...

    RăspundețiȘtergere
  21. Favolosa questa torta ...buonissima!!! brava ^_^
    un bacione!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Grazie, Mary ! Un bacione e buona serata !

    RăspundețiȘtergere
  23. Excelent arata...fara indoiala si foarte bun!

    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  24. ce absolut grozav arata! Imi plac merele cu nuca enorm de mult

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc, Kadia ! A fost super-gustoasa...

    RăspundețiȘtergere
  26. Un deliciu! Foarte apetisanta prajiturica asta! Vreau si eu o bucatica!

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna Daniela, te astept cu drag la provocarea lunii decembrie "Dulce Romanie". Intra sa vezi cu ce ingrediente te provoc

    http://brindusascheaua.blogspot.com/2011/12/provocarea-lunii-decembrie-2011-dulce.html

    RăspundețiȘtergere
  28. caspita..quante bonta' mi ero persa..
    una piu' buona dell'altra...
    questa torta poi mmmmmmmmmm!!
    bravissima!!
    tanti bacini!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Maya, te-as servi cu placere dar nu mai e... Dar virtual, te servesc cu placere...

    RăspundețiȘtergere
  30. Multumesc, Bridusa ! Stiu despre ce e vorba, dar trebuie sa-mi bat un pic capusorul, ca sa scot o reteta pe masura provocarii...

    RăspundețiȘtergere
  31. Enza, adesso con le feste che stanno per arrivare, perdo tanti ricette anche io... Baci e buona serata !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !