vineri, 20 noiembrie 2009

Salam de ciocolata/Salame di cioccolato

la ricetta in italiano si trova in basso
Pentru un salamior ciocolatos, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • 150 g frisca lichida
  • 150 g ciocolata amaruie
  • 100 g biscuiti
  • 100 g nuci
  • zahar pudra
Punem in mixer biscuitii si-i farimitam, daca dorim putem lasa bucatele de biscuit, eu am preferat sa le mixez bine, pentru ca am lasat aproape intreg miezul de nuca. Prajim intii nucile, le rupem in bucati si le frecam un pic in miini ca sa cada pielita care s-a prajit.
Intr-o craticioara punem frisca si in momentul cind da in clocot, da cratita la o parte, adaugam ciocolata si cu ajutorul unei linguri de lemn, amestecam bine pina se topeste toata ciocolata.
Adaugam biscuitii si amestecam din nou
la sfirsit punem si nucile, amestecam si lasam crema sa se raceasca la temperatura camerei.
Intindem o foaie de aluminiu, rasturnam crema, ii dam forma de salam, inchidem bine la capete si bagam salamul in frigider pentru citeva ore.
Cind dorim sa servim salamiorul, scoatem din frigider, il rostogolim in zahar pudra, taiem feliute si-l servim... cu gura plina si dulce-amaruie. Yamiii...

Salame di cioccolato (ricetta l'ho trovata, ma non mi ricordo dove???)
  • 150 g di panna fresca
  • 150 g di cioccolato fondente
  • 100 g di biscotti secchi (li ho polverizzati nel mixer, ma se si preferisce si possono lasciare dei pezzi più grossi)
  • 100 g di nocciole tostate tritate grossolanamente
  • zucchero a velo
Portare al punto di ebollizione la panna e fuori dal fuoco aggiungere il cioccolato tritato mescolando finché si sarà sciolto. A questo punto incorporare i biscotti secchi e le nocciole. Fare raffreddare il composto a temperatura ambiente e formare il salame avvolgendolo nell'alluminio. Mettere in frigo e prima di servire rotolarlo nello zucchero a velo.

4 comentarii:

  1. Minunata reteta. Am s-o fac si eu. Nu-mi place salamul cu margarina, cu rahat si alte chestii toxice. Reteta ta e foarte naturala si buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici mie nu_mi plac salamurile cu margarina, dar asta e buna tare. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. de asta vreau si eu salam de biscuiti si mai ales ca e cu nuci, ptr asta imi trebuie insa biscuti din ro fainosi ca astia de aici is cu unt si nu iese :((( cer pachet acasa :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudia sint buni biscuitii obisnuiti, uscatei...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !