miercuri, 20 ianuarie 2010

Ovis molis cu gem/Ovis molis con la confettura


La ricetta in italiano si trova in basso

Nu ma intrebati de ce se cheama asa...
In cartea mea de bucate e scris ovis molis, iar o traducere in limba romana, n-am gasit... Daca stie cineva, rog sa-mi spuna...

Ingrediente pentru circa 50 biscuiti:
* 200 g faina
* 100 g amidon de cartofi
* 200 g unt
* 100 g zahar pudra
* 5 oua
* gem de zmeura (sau de care are fiecare...
* sare

Intii de toate punem cele 5 oua in apa rece si dam drumul la aragaz. Cind apa incepe sa clocoteasca, le lasam 9 minute, apoi le scurgem de apa, dam drumul la apa rece si le curatim... Hi, hi... mare filosofie, asa-i ?!
Separam albusurile de galbenusuri (albusurile intre timp, le putem rontai...) si lasam acestea din urma, sa se raceasca bine.
Intr-un castron, cernem faina impreuna cu amidonul si un pic de sare, punem si untul molcut taiat bucatele, zaharul pudra si galbenusurile si incepem sa amestecam bine toate ingredientele.


Eu le-am amestecat un pic cu minuta proprie, dar puteti folosi o furculita (asta am dedus eu dupa aia), apoi am pus in functiune robotul si am amestecat bine, toate ingredientele. Vom obtine o pasta destul de molcuta, nu tare cum imi imaginasem eu...


Dam forma de bila aluatului si-l invelim intr-o coala de hirtie de copt si lasam aluatul la odihnit pentru cel putin 30 de minute.










Dupa ce s-a scurs timp respectiv, luam aluatul si facem circa 50 de bilute. Eu am facut bilutele de 14 g una, deci sint destul de micute. Le asezam in tava de la cuptor pe hirtie de copt, iar cu coada unei linguri facem o mica gaurica in centrul bilutelor.
Atentie, nu asezati toate bilele in aceeasi tava, pentru ca la copt ele se mai lasa si se vor lipi una de alta.


Infierbintati cuptorul la 180 de grade, timp in care puneti tava in frigider sau intr-un loc rece, asa biscuitii isi vor pastra cit de cit forma initiala. Bagam tava la cuptor pentru circa 10 minute, apoi cu siringa pentru dulciuri umplem gaurelele cu gem, e bine daca aveti un gem mai grosut, ca al meu era cumparat si a cam inceput sa fiarba in cuptor si sa murdareasca biscuitii pe margini. Cred ca cel mai bine ar fi sa amestecati gemul cu un pic de nuca macinata...
Deci... dupa ce am umplut bilutele cu gem, dam din nou la cuptor tava, de aceasta data pentru circa 15 minute. Asezati tava pe a doua treapta (de sus in jos) pentru ca altfel biscuitii se vor colora prea tare la talpa. Scoatem tava de la cuptor si lasam sa se raceasca... biscuitii sint foarte, foarte fragezi, dar gustosi cind sint reci.

Ii putem aseza intr-o cutie pentru conservat biscuitii, si-i putem pastra pentru cel putin doua saptamini... asta daca rezista...

Reteta a fost incercata si de o blogherita din Ungaria

OVIS MOLIS CON LA CONFETTURA

Ingredienti per circa 50 biscotti:

  • 200 g di farina
  • 100 g di fecola
  • 200 g di burro
  • 100 g di zucchero a velo
  • 5 uova
  • confettura di lamponi 
Immergete le uova in acqua fredda e lasciatele cuocere per nove minuti dal bollore, quindi scolatele, passatele sotto l'acqua fredda e sgusciatele. Separate i tuorli dagli albumi (che userete per un'altra preparazione) e lasciateli raffreddare completamente. 
Setacciate la farina con la fecola e un pizzico di sale, poi lavoratela con il burro morbido a pezzetti, lo zucchero e i tuorli, fino a ottenere un impasto omogeneo che lascerete riposare, avvolto in un foglio di carta da forno, per almeno 30 minuti. 
Ricavate dall'impasto una cinquantina di palline e praticate al centro di ognuna un piccolo incavo (potete utilizzare il manico di un cucchiaio di legno). sistemate man mano le palline su una placca foderata con carta da forno e fatele cuocere per 10-12 minuti in forno caldo, a 180°.
Riempite l'incavo dei biscotti con la confettura, utilizzando una siringa da pasticciere con bocchetta piccola, e continuate la cottura per 15 minuti. Fate infine raffreddare i biscotti su una gratella. 
Si conservano per almeno un paio di settimane in una scatola di latta. 

Ricetta pressa dalla rivista Vero cucina, dicembre 2009.




12 comentarii:

  1. Multumesc, Mihaela... Te servesc cu unul la cafea ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca sunt fragezi...dupa ingrediente..mie cel mai mult imi plac bilutele perfecte, gaurite cu coada linguritei...sunt toate la fel...cata migala!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ellis, acum ca mi-ai spus de gauri, tura viitoare cred ca le gauresc de tot si nu le mai pun gem... sint foarte fragede...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sant sigura ca se topesc an gura,mmm...sant tare bune dar deasemeni ingrasa mult, finca nu te poti opri dupa ce ai gustat unul.
    Pe curand

    RăspundețiȘtergere
  5. Tizo, avind in vedere ca se pot conserva si mai mult de doua saptamini, eu servesc doar doi la cafeluta, fiica'mea 3-4 cu laptic... Asa ca dupa doi biscuitei, alerg... prin jurul casei... hi, hi...

    RăspundețiȘtergere
  6. aha ,matale tot dulciurele comiti!pai daca tot mai ai ,dai 2 la un ceai?:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Dau si 2 si trei... citi vrei... dar nu prea multi ca nu mai sint... hi, hi...

    RăspundețiȘtergere
  8. interesant - sucul din fructul noni s ar putea imbina perfect
    http://tahitiannoni.com/walkocom

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu cunosc fructul, dar am sa vad despre ce e vorba... Multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  10. Am si eu la cuptor o potie dar cu reteta Arianei. Arata bine, acum sa vedem cum or fi la gust. O sa dau raportul.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cele facute de mine sint foarte fragede, le-am mincat pe toate eu, ca lui fiica'mea nu i-au placut ca-s bronzate... hi, hi...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !