joi, 28 ianuarie 2010

Ciabatta all'italiana




La ricetta in italiano nel blog di Antonietta
Hi, hi... in curind deschid brutarie... la cite feluri de piine am inceput sa fac. 
Reteta am gasit-o pe blogul Antoniettei
Ciabatta all'italiana e pentru iubitorii de piine molcuta, molcuta... buna, pentru dintii de orice virsta...
Ingrediente:

* 600 g de faina 00
* 300 ml apa calduta
* 5 g de sare
* 15 g drojdie proaspata
* 5 g ulei de masline

Am pus in masina de piine, faina cernuta, drojdia si apa. Framintam, iar cind ingredientele sint amestecate bine, adaugam uleiul si sarea. 
Lasam aluatul la dospit timp de cinci minute, apoi il framintam din nou, eu am framintat de trei ori cu programul de 14 minute.

Dam o forma lunga aluatului si-l asezam in tava de aragaz pe care am pus faina si facem o taietura pe lungimea piinii.

Lasam la dospit pina isi dubleaza volumul, circa o ora jumatate am lasat aluatul, am acoperit cu o punga de nylon, iar sub ea am pus doua pahare mari, ca sa aiba loc aluatul sa creasca.


Bagam piine in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pentru 30 de minute.  Scoatem din cuptor si taiem doar cind s-a racit bine.

8 comentarii:

  1. Ce frumoasa ti-a iesit. Complimente !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Cristina, desi sotul a comentat, cica trebuia sa fie mai turtita...

    RăspundețiȘtergere
  3. Hello Daniela,
    pinea ca pinea, dar tortul de sus m-a terminat... hahaha...have a nice day!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Nina... sper ca te-a terminat in sensul bun... hi, hi... Pupici si o zi buna si tie !

    RăspundețiȘtergere
  5. Hallo Daniela,

    Foarte feinä Methodä ai. O cunsosc si eu de la Prietena mea italiancä.
    Minunat ti-a iesit piinea. Super

    Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  6. important e gustul nu forma.....e super faina....si cred ca e si gustoasa....pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Jacktels, un compliment din partea ta, e o onoare pentru mine. O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Alina, deh italianul meu a zis ca seamana mai mult cu un pantof decit cu un papuc de casa... hi, hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !