miercuri, 31 august 2011

Dulceata de smochine cu marsala si otet balsamic


Anul acesta mi-am facut de cap cu gemurile si dulceturile, plus doua congelatoare pline cu legume si verdeturi (a se citi patrunjel si alte din astea).
Dupa ce v-am arata cum fac smochine caramelate/fichi caramellati  (din astea am facut si anul acesta citeva borcane) si dulceata de smochine/confettura di fichi , astazi va arat cum am facut dulceata de smochine cu marsala si otet balsamic.
Ingredientele folosite de mine:

  • 3 kg smochine
  • 1,5 kg zahar
  • 400 ml marsala (vin italian sec, dar pe sticla mea scria vin fin)
  • 16 linguri otet balsamic + 3 linguri otet balsamic
Am strins smochinele din copac (nu eu, barbatul, ca doar maninca si el, nu ?!), le-am spalat intr-un castron plin cu apa, adica doar introduse in apa, nu sub jetul de la robinet... Le-am cintarit, le-am taiat in doua asa cum erau cu tot cu pielita in care sint invelite, am rasturnat zaharul peste ele, vinul si otetul si le-am lasat la foc mijlociu pina mi-a placut consistenta obtinuta. 


La sfirsit am adaugat inca trei linguri de otet balsamic, am pus dulceata fierbinte in borcane calde, am pus capacul, operatiunea borcan cu capul in jos si lasate asa pina a doua zi cind le-am pus etichete si le-am transportat in camara. 

19 comentarii:

  1. N-am pus niciodata otet.. ce gust ii da? si-mi place tare ca ai folosit Marsala ! buna dulceata ai facut! pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Antonia, otetul pus la inceput dispare in timpul fierberii, iar cel de la sfirsit taie un pic din gustul dulce, dar nu se simte deloc. Deja am in plan sa mai fac citeva borcane. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-mi plac smochinele... nici eu nu stiu de otet si nu-mi dau seama ce gust ii da. Dar trebuie incercat. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sara, nici eu nu stiam ca se poate face cu otet balsamic, dar acum m-am indragostit de smochinele facute asa, sint delicioase... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Vreau si eu asa dulceata!Sigur e delicioasa,daca mai gasesc cateva smochine am sa testez reteta.Bravissima,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca stateai mai aproape te invitam la cules... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca este tare buna,ca prea bine arata.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi plac mult smochinele iar dulceata ta arata grozav!Chestia cu otetul nu o stiam nici eu!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. DiaMar,e intr-adevar foarte buna... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Teo, cit traim invatam cite ceva nou, nici eu nu stiam pina nu am descoperit reteta asta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte interesant, si nu am mai mancat de smochine, iar daca stau sa ma gandesc, foarte multe feluri nu am gustat! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Adela, imi pare rau ca nu te pot servi decit virtual... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Vad ca nu-s singura care nu stia de balsamic la dulceata....dar moda se schimba am vazut si cu ghimbir...deci am ramas muuuult in urma....Voi servi doar virtual si incerc sa-mi imaginez gustul
    Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Petronela, cine stie daca intr-o zi nu ma apuc sa fac dulceata cu ardei iuti... hi, hi... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. cand mai ai timp sa faci atat de multeeee minunatii?!?cred ca e o dulceata de vis.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  16. E delicioasa, Sarah... iar timpul... hmmm, las altele in urma gen calcat si fac urgentele... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  17. Ma gandeam si eu sa fac dulceata de smochine si am gasit si reteta ta cu otet balsamic si imi place foarte mult, o voi incerca :) si am salvat-o si pe cea cu caramel, suna super! o zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela sint innebunitor de bune amindoua, cea cu caramel are deja loc de cinste cind avem musafiri... Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  19. Chiar asa? Cand ai timp pentru atatea bunatati?
    Daca ai sta mai aproape as veni sa te ajut. Dar sa nu ma pui la calcat!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !