duminică, 5 februarie 2012

Fursecuri inimioara



O idee simpatica de a servi cafeaua in ziua cind se sarbatoreste ziua indragostitilor, bineinteles ca alaturi de persoana iubita.
Ingrediente:

  • 500 g faina de griu
  • 200 g unt rece
  • 150 g zahar
  • 3 oua
  • un praf de sare
  • 16 g praf de copt
  • pentru umplutura dulceata de smochine
  • pentru decor: ciocolata amaruie
Cernem faina impreuna cu praful de copt, adaugam zaharul, untul rece taiat bucatele cit mai mici, sarea si ouale si incepem sa framintam cu virfurile degetelor, pina incorporam bine ingredientele si obtinem un aluat compact. Bagam aluatul in frigider cel putin o jumatate de ora. Eu l-am bagat pentru vreo 2-3 minute in congelator (atentie ca nu trebuie sa inghete ci doar sa se intareasca), asa am reusit sa intind aluatul pe masa de lucru pe care am pus o coala de hirtie de copt si cu ajutorul sucitorului am intins foaia de cca jumatate cm. Cind intindem aluatul depinde foarte mult de calitatea untului folosit, daca vedem ca se lipseste de sucitor, asezam si deasupra o coala de hirtie de copt si incepem sa lucram...
Am taiat cu forma mare de inimioare (v-am spus ca, "colectia" contine cinci forme de inimioare de diferite marimi), am pus in mijloc dulceata de smochine, am pus o alta inimioara deasupra, am presat un pic in jurul umpluturii, apoi cu o forma mai micuta am taiat inimioarele. Le-am asezat in tava pe hirtie de copt, apoi tava am bagat-o in frigider cca 30 de minute, timp in care am preincalzit cuptorul la 180 de grade, apoi am bagat pe rind tavile in cuptor si le-am lasat cca 15 minute. Scoatem din cuptor, lasam la racit, topim ciocolata si ne jucam desenind deasupra fursecurile (asta a fost cererea Isabellei), le pudram cu zahar (adica la mine e tot iarna si zapada) si le servim alaturi de o cafea calda. 
Cu aceasta reteta, particip la provocarea lunii februarie Dulce Romanie, gazduita in aceasta luna de Vio  posesoarea blogului Caietul cu retete.
Va doresc o duminica !




41 de comentarii:

  1. Arata superrrr!
    cred ca sunt o buatate!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Sint foarte fragede, iar cu smochinele din ele... delicioase rau de tot... Pupici !

      Ștergere
  2. Ce frumoase sunt inimioarele tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Puteau sa arate si mai bine, dar n-am avut suficienta lumina... Pupici !

      Ștergere
  3. Superrr!O idee grozava.Pot sa ma inspir?Tzuc dulce!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumoase ... si gustoase! :* pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, iubita ! Sa inteleg ca esti cumintica acasa, nu te-ai mai dus la munte... Pupici !

      Ștergere
  5. Maine iti trimit si eu niste inimioare!Nu stiu daca la fel de bune!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te dai la preparat inimioare... Astept cumintica si cint... "inimaaa, de ce nu vrei sa-mbatrinesti..." of, of...ce noroc... Te-am pupici si-ti doresc o duminica placuta !

      Ștergere
  6. Daniela luna acesata ma dau si eu la inimioare, daca asa este cerinta:) Arata tare bine!! Fur doua, pardon nu e voie sa furi, imi imprumuti vreo doua , te rog!! Ai sa primesti la randul tau din inimioarele mele! :)) Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te servesc cu mare placere si voi veni in vizita sa ma servesti si tu... Pupici si spor la facut inimioare, sigur vor fi minunate !

      Ștergere
  7. Ce inimioare dragalase!Si buneeee!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Daniela,parca mi-ai citit gandurile,exact biscuitii astia i-am facut si eu,mi-am luat forma aia de pus,pe masina de tocat,de fapt o aveam mai demult dar era prea mare in diametru,si,n-am putut sa o folosesc ,acum am dus-o la polizat si se potriveste perfect,se pot face o gramada de modele,la majoratul fetitei,am sa pun pe masa sub diferite forme,si culori,in mijloc la ai tai puteai sa decupezi,cu o forma mai mica de inimioara,si sa pui tort jelle de diferite culori,oricum si asa arata bestial,ti-am furat una sa vad daca-i mai buna ca biscuitii mei,e buna rau!!! :-)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... dar tu crezi ca eu pot face biscuiti dupa gustul meu... Nu... asta a fost cererea familionului (avind in vedere numarul mare de borcane cu dulceturi si gemuri ... cica sa-mi deschid pravalie ca sint prea multe pentru noi)... dar am in plan o alta reteta cu inimioarele decupate, acum au vrut umplute, a trebuit sa ma conformez... Nu stiu cum e forma de pus la masina de tocat, ale mele sint din plastic si sint de cinci dimensiuni... Pupici !!!

      Ștergere
  9. Ciao Daniela, hanno un aspetto squisito, buona settimana, Alex

    RăspundețiȘtergere
  10. deja simt ca e sarbatoare :)) doar admirandu-ti inimioarele dragalase!!Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  11. semplicemente stupendi complimentissimi!buona settimana

    RăspundețiȘtergere
  12. ce bine arata si ce delicioase trebuie sa fie !

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata foarte bine si cred ca sunt delicioase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Langmina ! Multumesc si pentru vizita ! O zi minunata iti doresc !

      Ștergere
  14. la adresa completata in formularul de inscriere o sa primiti un catalog Margo Cosmetics de prezentare produse gratuit;l
    Also see my web site :: Margo-cosmetics.ro

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte aratoase, dar mai ales cred ca foarte gustoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, nene Haplea ! Au fost intr-adevar gustoase... O seara placuta !

      Ștergere
  16. Te invit cu drag la concursul meu inimos: http://pemasadinbucatarie.blogspot.com/2012/02/concurs-ce-ti-pofteste-inima.html

    RăspundețiȘtergere
  17. Răspunsuri
    1. Si gustosi pe deasupra... he, hei... cum ma laud, nu ?! Pupici si o duminica placuta !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !