miercuri, 9 martie 2011

Mucenici (3)



Ca in fiecare an, astazi e ziua cind se maninca mucenici/sfintisori. 
Asa ca ieri i-am facut, dar o parte tot ieri i-am mincat. Nu sint cu aluat de post.
Intii de toate facem un aluat din:
* 85 g de lapte caldut 
* 20 g drojdie proaspata 
* un ou 
* 360 g faina 0


Intr-un castron punem laptele caldut si drojdia bucatele, amestecam pina ce aceasta din urma se topeste apoi adaugam oul si amestecam. Cernem deasupra jumatate din faina (180 de g) si framintam bine timp de 4-5 minute.  Restul de faina il rasturnam peste aluatul obtinut ca sa-l acoperim bine. Punem deasupra vasului un prosop si lasam la dospit timp de cca 30-40 de minute. 


Acum mai avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
* 70 g zahar
* 5-6 g sare
* 4 oua
* 200 g faina
* 170 g unt 

In cuva masinii de piine, punem primul aluat, adaugam zaharul, ouale usor zbatute, sarea si doar 180 g de faina... deci nu toata faina, celelalte 20 g le lasam deoparte si le adaugam doar daca e necesar (eu nu le-am mai adaugat) si framintam aluatul timp de cca 20-25 de minute, pina vedem ca aluatul nu se lipeste de peretii vasului. 

In cazul cind acesta inca se lipeste, adaugam si restul de faina. Dupa ce am framintat bine incepem sa adaugam cite un pic din untul topit si racit si framintam pina acesta s-a incorporat bine, abia apoi adaugam alt unt. 
Intr-un vas uns cu unt sau cu ulei, punem aluatul si...

1) Il putem lasa acoperit sa dospeasca timp de 2 - 2 ore si jumatate (pina vedem ca si-a dublat volumul)
2) Vasul acoperit cu o punga il bagam in frigider in partea de jos (daca aveti congelator deasupra) sau pe ultima treapta de sus, daca aveti congelator in partea de jos si-l lasam timp de 4-6 ore, cel mult toata noaptea.
Dupa ce-l scoatem de la frigider il lasam timp de o ora la temperatura camerei, apoi infainam foarte putin masa de lucru si formam mucenicii in forma de 8 sau de S. Atentie, trebuie facute snuruletele foarte subtiri pentru ca in cuptor cresc enorm in latime si mai ales in inaltime. Ii asezam in tava pe hirtie de copt, cu o distanta destul de mare unul de altul. Daca dorim putem sa-i ungem cu un galbenus de ou amestecat cu un pic de lapte (eu nu i-am uns cu nimic) si lasam la dospit timp de o ora. 
Intre timp incalzim cuptorul la 180 de grade iar cind s-a scurs timpul de dospit, bagam cite o tava in cuptor si o lasam cca 15-20 de minute, depinde mult de cuptor, atentie sa nu-i ardeti. 
Ii lasam la racit, ii ungem cu miere si presaram nuca macinata deasupra.  O parte i-am lasat neunsi si i-am bagat intr-o punguta la congelator, deh... mai e si tortul de ieri si nu puteam minca tot intr-o zi.



Si o poza cu mucenicul mincat pe jumatate, ca sa vedeti cit de pufosi sint...

24 de comentarii:

  1. Frumosi, pufosi si cred ca extrem de gustosi! Sa papi unul si pentru mine.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. vai ca lesin sa ii vad!!ma tot uitam pe blogroll sa vad unde or sa apara mai intai si uite ca te-am prins!!anul asta am decis sa nu fac din lipsa de..dar nu se stie pana deseara ce imi trece prin cap...pupici si o zi buna!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Danutza ! Maninc, maninc... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Nicole, nici eu nu prea aveam chef sa fac, eram si prea obosita dupa o saptamina de febra a Isabellei, de aceea am optat pentru aluatul tinut toata noaptea, ca nu ma tineau "balamalele" sa fac totul intr-o zi... Pupici si te invit la un mucenic...

    RăspundețiȘtergere
  5. Arată super Daniela..
    îmi iau și eu unu..
    Să ai o primăvară frumoasă!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!
    http://www.youtube.com/watch?v=Vka0goMWnd4

    RăspundețiȘtergere
  6. arata ff bine tocmai am devorat unu dar de la magazin...

    RăspundețiȘtergere
  7. Danutza e fantastic postul ami place la nebunie dar am o antrebare...:D...cat timp cere de la pregatirea aluatului si pana la sfarsit?...dupa cat am anteles e foarte mult timp dar vreau sa anvat sai fac si eu...:P...te ambratisez cu afect

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Elena si pentru urari si pentru frumoasele imagini ! Pupici ! Sa ai parte de-o primavara minunata, o primavara asa cum iti doresti, o primavara ca-n povesti !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Ella ! Sint buni si cei din comert, important e ca ai mincat... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  10. Anch'io voglio l'impastatrice per fare dolci così buoni e belli :-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Novelina, 5 minute framintare + 40 minute dospit prima data, apoi 20 de minute framintat, iar daca ai aparat corespunzator de framintat, merge repede cind pui untul, altfel mai dureaza vreo 25 de minute... apoi urmeaza timpul de dospit... Cam lung procesul, dar merita asteptarea...
    Multumesc de vizita si ca ai mai dat un semn de viata ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Grazie per la visita ! L'impastatrice ... anche io ho questo sogno, di poter comprare in un giorno, pero mi devo acontentare della machina per fare pane...

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte frumosi ti-au iesit,,,pupp!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. mmm ce bine arata,cred ca erau o bunatate calzi

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc de vizita, Yaya ! Chiar si reci sint pufosi si buni...

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte frumosi ti-au iesit si cred ca au fost un deliciu. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte buni si ti-au iesit foarte frumosi!pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc, Sara ! au iesit foarte gustosi...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !