joi, 13 ianuarie 2011

Purcel de lapte la cuptor/Porchetta al forno


Asta a fost friptura noastra in noaptea de revelion: friptura de porc, iar dupa o cautare pe internet, pot sa spun ca e carne de purcel de lapte fara oase, condimentata in interior, infasurata in suvite subtiri de sunculita si legata cu fir de bucatarie (adica tot un fel de sfoara, dar mai fina... nu rideti ... ).
In poza bucata de carne la care eu i-am pus bucatele de usturoi, salvie, rozmarin, am sarat, piperat si am turnat peste carne un pahar cu vin alb


Acoperim tava cu o folie de alumini si o bagam in cuptorul preincalzit la 200 de grade pe prima treapta  de sus a cuptorului  pentru circa 30 de minute, dupa care coborim temperatura la 180 de grade, descoperim tava si lasam circa o ora, asta depinde cit de mare e bucata de carne, oricum carnea nu trebuie sa fie uscata ci sa aiba suculet in interior. Din cind in cind luam cu lingura din sosul din tava si turnam pe carne.


Scoatem carnea de la cuptor si cind este calduta, eliminam firul de bucatarie si taiem feliute. Mie mi-a placut mai mult cind s-a racit bine, pentru ca feliutele se pot taia mai subtiri si rnea e mai gustoasa.
Punem un pic de sos pe carne si servim cu salata.



5 comentarii:

  1. uite ca pe bunatatea asta o pierdeam,,mama ce imi place
    am incercat sa ma uit bine la bucata de carne,dar nu reusesc sa vad bine ca e acoperita cu sunculita..ai cumparat-o de la macelar asa facuta sau stii cumva care este exact numele acstei bucati caci eu nu am vazut niciodata porchetta cruda?
    o duminica placuta

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicole, asa am cumparat-o de la macelarie inainte de sarbatori, asta era denumirea, iar daca dai click pe bucata cruda de carne, se vede sunculita-slaninuta...

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc Daniela,ma duc eu la macelar si ii cer porchetta cruda-eu cred ca sunt ignoranta,nu am mai vazut-si vreau si eu sa o fac,imi place extrem de mult,mi se pare asa de frageda in poza...sau o fi doar impresia mea??hihihhi

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am gasit intr-un magazin LD, iar de frageda, ce sa zic, cit poate fi frageda carnita de porc... mie mi-a placut mai mult rece, pentru ca poate fi taiata mai subtire si e mult mai frageda si mai gustoasa.
    Vazusem in vitrina ca scria purcel de lapte si l-am intrebat pe macelar, unde e purcelul ca nu-l vad, credeam ca e mic si cu boticul pe taraba, asa ca mi-a spus ca asta e purcelul si se face ca friptura de porc in cuptor, dar e mai gustos daca se face in cuptor cu lemne, adica la rotisor.

    RăspundețiȘtergere
  5. hihihi Daniela,ce simpatica:unde-i prrcelusul,ca eu nu il vad?hihihi,oricum tot curioasa am ramas si daca am ocazia sa gasesc,vreau sa cumpar neaparat.merci si pupici

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !