duminică, 15 noiembrie 2009

Placinta frageda cu mere/Torta morbida di mele


la ricetta in italiano si trova in basso
Reteta o am din carticica "Cucina facile"
Ingrediente:

  • 300 g faina
  • 100 g unt
  • 120 g zahar normal
  • 3 oua
  • 1 pachetel praf de copt
  • 4 mere golden
  • 50 g migdale fulgi
  • 1 paharut de lichior/coniac
  • 2-3 linguri de lapte
  • 1 lamiie
  • un virf de cutit de sare
  • unt si faina pentru uns tava
Zbatem intii galbenusurile cu zaharul, pina obtinem o crema omogena.
Cernem faina si o adaugam peste compozitie, mixam bine ingredientele, adaugam si untul topit (atentie sa fie caldut nu fierbinte), sarea, coaja rasa de la lamiie, lichiorul/coniacul si continuam sa amestecam pina vom obtine o compozitie destul de elastica si omogena.
Adaugam albusurile batute spuma, observati ca eu nu prea am avut rabdare si compozitia era cam zgrumturoasa
Curatim merele de coaja, le taiem in doua si curatim si interiorul cu seminte, taiem cuburele de circa 1,5 cm, le punem intr-un castron si le stropim cu sucul de la lamiie ca sa nu se innegreasca la culoare. Ungem o tava (diametru 22 cm) cu unt si o tapetam cu faina (eu am pus hirtie de copt)...
Adaugam peste compozitie praful de copt dizolvat in doua linguri de lapte
adaugam jumatate din cantitatea de migdale (astea pot fi inlocuite cu nuci), merele si amestecam bine cu ajutorul unei linguri de lemn.
Varsam compozitia in tava, nivelam, presaram zahar si restul de fulgi de migdale.



si bagam tava in cuptorul incalzit in prealabil la 180°, pentru circa 35 de minute. Lasam sa se raceasca bine, altfel riscam sa se rupa pentru ca e foarte frageda, dupa care scoatem din tava, taiem si servim. E frageda si dupa o zi/doua, asta daca rezista... la noi nu a rezistat, ca a disparut repede.
TORTA MORBIDA DI MELE
Ingredienti:

  • 300 g di farina

  • 100 g di burro

  • 120 g di zucchero semolato

  • 3 uova

  • 1 bustina di lievito per dolci

  • 4 mele Golden

  • 50 g di mandorle pelate a lamelle

  • 1 bicchierino di Calvados

  • 2-3 cuchiai di latte

  • 1 limone

  • 1 pizzico di sale

  • burro e farina per lo stampo
Sbattere i tuorli con lo zucchero in una terrina capiente fino ad ottenere una crema omogenea; unitevi la farina ben setacciata, lavorate con una frusta l'impasto, aggiungete il burro fuso tiepido, un pizzico di sale, la scorza grattugiata del limone, il bicchierino di Calvados e continuate a mescolare fino a creare un impasto elastico ed omogeneo. Incorporate le chiare montate a neve.
Sbucciate le mele, eliminate i torsoli, tagliatele a cubetti di circa 1,5 di spessore e passatele nel succo del limone; imburrate e infarinate uno stampo a cerniera di cm 22 di diametro con i bordi alti; aggiungete all'impasto il lievito sciolto in 2 cucchiai di latte, le mele a cubetti e metà delle lamelle di mandorle, versate il composto nello stampo imburrato, cospargete la superficie di zucchero e il resto delle lamelle di mandorle; cuocete la torta in forno già caldo a 180° per 35 min circa; lasciatela freddare, sformatela su un piatto da portata e servite.

6 comentarii:

  1. Danelo iubesc combinatia de mar cu fulgi de migdale yamiiiiiiii, ma apuc sa caut leapsa, pusici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Claudia, daca-ti plac migdalele, iti recomand cu caldura tarta cu migdale, e demential de buna...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a placut cum arata aceasta prajitura si m-am gandit sa o incerc. La inceput a mers cam greu mixerul pentru ca aluatul era mult prea usca dar cand am pus albusurile si-a mai revenit ( si mi-au mai pierit si mie din emotii). Si a iesit o prajitura buna buna! (eu nu am rezistat si am taiat o bucatica calda) (Laura)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur Laura ca ti-a placut, am spus undeva in reteta ca e cam zgrumturos aluatul si greu de lucrat, de aceea am pus albusurile mai repede, dar merita munca pentru ca gustul e pe masura. O zi buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !