joi, 15 septembrie 2011

Quiche cu vinete si rosii




Si cum sintem fix la jumatatea lunii septembrie, am confectionat astazi o reteta cu vinete pentru Provocarea lunii septembrie "Dulce Romanie" 2011.
Ingredientele folosite au fost:
  • o vinata mare (sau doua mai micute)
  • 6 rosioare cherry
  • o mozzarella (150 g)
  • 3 oua
  • 5 linguri cu lapte
  • 2 linguri pline de parmezan ras
  • o foaie de aluat frantuzesc
  • sare
  • piper
Intii de toate am spalat, taiat feliute vinetele si le-am pus straturi in sita de scurs spaghettile, iar pe fiecare strat am presarat sare marina, am pus o farfurie deasupra apoi doua sticle pline cu apa, ca sa scoata gustul amar din vinete. Dupa vreo ora jumatate, le-am clatit cu apa, le-am sters cu un prosop, fiecare feliuta separat..., le-am uns cu pensonul cu putin ulei de masline pe ambele parti, le-am pus pe gratarul de la cuptor, iar in cuptorul preincalzit la 200 de grade le-am lasat cca 15-20 de minute (dupa ce a trecut jumatate din timp, le-am intors pe cealalta parte), apoi le-am lasat la racit (eu toata noaptea pentru ca le-am facut ieri).
Mozzarella am scurs-o de apa si am taiat-o feliute subtirele, rosiile le-am spalat si le-am taiat feliute, pot fi taiate in trei sau in doua, depinde cit sint de marisoare. Intr-un castronel am zbatut ouale impreuna cu laptele, parmezanul, putina sare si piper (astea fiecare dupa gustul propriu si personal...).
Am infierbintat cuptorul la 180 de grade, iar in tava pentru tarte am pus hirtie de copt (hirtia in care era aluatul frantuzesc)... si... atentie sa nu patiti ca mine... foaia trebuie sa fie rotunda, eu m-am trezit ca am cumparat rectangulara si a trebuit sa tai si sa "cirpesc un pic pe margini, de aceea nu sint prea multumita de estetica produsului final. 
Deci, foaia rotunda se pune in tava rotunda, da ?! Marginile aluatului le indoim spre interior, apoi asamblam minunea din pozele de mai sus.
O felie de vinata, una de mozzarella pina facem tot cerculetul. In mijloc punem rosiile tot in cerc (mai rotund sau mai strimb ca al meu), 


peste... rasturnam compozitia de oua si bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 25 de minute, dupa primele 15 minute ridicam temperatura la 200 de grade.
Scoatem din cuptor, lasam sa-si dea duhul, apoi taiem si mincam... Bunatate curata... iar rece, parca e si mai buna... Pofta mare !!!

44 de comentarii:

  1. Tare buna,cu ingrediente delicioase,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tarta asta cu vinete m-a dat gata!Azi am gustat gogosarul umplut cu vinete si e bestial!Deci vinete merg in orice combinatie si tarta asta arata grozav!

    RăspundețiȘtergere
  3. minunata.si e cu prietenele mele,vinetele.sigur e delicioasa.pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Mamma che fame che mi hai fatto venire..peccato che il tuo blog non abbia il traduttore..come faccio a capire la ricetta?...sighhhh...
    Evvabbè, intanto mi accontento di guardarla ;))
    Bravissima...un bacione!

    RăspundețiȘtergere
  5. Teo, gogosar n-am mincat, dar daca spui ca e delicios, atunci vreau si eu !!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Sarah ! E delicioasa si calduta dar si rece... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mary, ce anche il traduttore, ma dalla parte sinistra del blog, e prima lingua è italiana... Bacioni !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am trecut-o pe lista.Vinete, rosii si branza rezulta Miculina fericita.
    Seara faina sa ai, pupic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Miculino, atunci sa fii fericita si multumita de rezultat, atunci cind ai sa papi... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. DiaMar, o feliuta micuta, micuta mai e... Restul a disparut in burtici de flamingiosi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  11. heiiiiiii , ce-i cu nebunia asta aici ? ... o ramasita mai e si ptr mine? ...arata extraordinar!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ntz, ntz... ultima feliuta a fost adjudecata de DiaMar... Dar daca promiti ca ma vizitezi, mai fac ca jumatate din ingrediente sint in gradina... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna rau vanata! Imi place tare mult reteta, am facut si pane, cu branza si sunca, excelenta! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc, Adela ! Ma bucur ca ti-a placut vinata pane si ca-ti place si reteta asta... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Che buone queste quiche, un abbraccio Daniela.
    Alex

    RăspundețiȘtergere
  16. Miha, fuse, fuse si se duse, in burtici robuste... Pup !

    RăspundețiȘtergere
  17. se solo potessi allungare la mano....
    che bonta'....bravissima!!
    baciotti

    RăspundețiȘtergere
  18. cred ca e delicioasa mancarica ta...Pup

    RăspundețiȘtergere
  19. Alinutzika, a fost pentru ca a disparut foarte repede... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce exotic suna denumirea ,dar arata si foarte bine

    RăspundețiȘtergere
  21. O idee buna, cu vinete nu am facut inca. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  22. Sara, a fost delicioasa cu vinete... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  23. rapida, dar cat de gustoasa poata fi! De asta ador eu quiche-urile. Sunt foarte versatile.
    O zi buna, Daniela.

    RăspundețiȘtergere
  24. Ai dreptate, Brindusa ! Rapida, delicioasa si se poate face in mai multe variante... O seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  25. Super rapid si buuun! Nu stiu cum de n-am vazut-o pana azi:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  26. Arata tare bine! Deja stiu ce voi face la cina!

    RăspundețiȘtergere
  27. Loredana, astept impresii, daca v-a placut, ca la noi a disparut repede... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ingrediente pe placul meu.
    Pup si seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  29. Absolut delicioasa tarta!! cum sa nu iubesti asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
  30. Antonina, am atins punctul sensibil "vinata, iubirea vietii tale"...

    RăspundețiȘtergere
  31. Imi plac enorm tartele astea! N-am incercat inca varianta cu vinete, eu am facut din dovlecei si rosii! Abia astept sa incerc si varianta ta, mi se pare o combinatie extrem de reusita ;) Si imi asa mult rosiile alea mici-mici.

    RăspundețiȘtergere
  32. Kadia, acum mi-ai spus... de unde sa iau dovlecei, ca nu mai am in gradina, dar e bine de tinut minte pentru anul viitor... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !