joi, 2 februarie 2012

Prajitura zebra




Ma rog, zebra, tigru... ce mai conteaza, important e ca e gustoasa... dar la sfirsit ma cam durea mina din umar...
Ingrediente:

  • 6 oua
  • 250 g zahar
  • 375 g faina
  • 125 g ulei
  • 16 g praf de copt
  • 2 linguri cu virf de cacao (merg si doua linguri rase)
  • 125 ml apa
Separam intii albusurile de galbenusuri. Mixam galbenusurile cu jumatate din zahar (125 g) pina vedem ca s-au deschis la culoare, dupa care adaugam apa si mixam incontinuu. Cernem separat faina impreuna cu praful de copt si adaugam cite o lingurita peste compozitie si bineinteles ca adaugam uleiul. De preferat intii uleiul, ca daca il adaugam la sfirsit o sa cam fuga compozitia prin vas pentru ca luneca precum papuceii mei pe gheata... 

Separat, zbatem albusurile impreuna cu restul de zahar (125 g) pina vom obtine o compozitie gen bezea, iar cind am terminat de adaugat toata faina si bineinteles ca am mixat sa se amestece bine ingredientele, adaugam albusurile  si mixam bine. Impartim in doua compozitia (eu eram pe aproape, nu a fost chiar exacta imparteala), peste una adaugam cacaoa si mixam bine si mai adaugam vreo doua linguri de lapte ca sa aiba aceeasi consistenta. 
Tapetam o tava cu hirtie de copt pe care am udat-o in prealabil, am strins bine sa iasa apa si am scuturat-o cit am putut, asta ca sa o pot aseza bine in tava si incepem din mijloc sa punem cite o lingura din compozitie, o lingura de compozitia alba, o lingura de compozitie cu cacao... Un sfat important, folositi un polonic, altfel va ia cam vreo trei sferturi de ora toata operatiunea si durerile de brat nu va mai spun cit sint de urite. 
Cind am terminat toata compozitia, bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de cca 35 de minute, depinde foarte mult de cuptor, dar puteti face o proba cu scobitoarea ca sa nu se usuce prea tare. 
Scoate-ti din cuptor, lasati la racit si... hmmm, e delicioasa alaturi de un pahar cu lapte sau de cafeaua cu lapte pe care o servim dimineata. 
Sa aveti pofta !!!


46 de comentarii:

  1. super! imi place la nebunie ce ti-a iesit :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Andreea ! Multumesc si de vizita, imi fac timp si vin si eu la tine...

      Ștergere
  2. Arata demential!!!!Vreau si eu!!!
    Te pup!!!
    De muult nu mai reusesc sa las un coment la tine pe blog...ma bucur ca acum am reusit.

    RăspundețiȘtergere
  3. cat e de frumoasa! Cred ca-i si gustoasa si merita munca:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E gustoasa, ca a fost muncita mai ceva decit un tort... Pupici !!!

      Ștergere
  4. Am venit cu viteza luminii cand am vazut-o,si pot sa-ti spun ca vreau si eu daca nu te superi.Pipici multi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Multumesc, iubita ! Ar fi iesit si mai perfecta, daca nu ar fi inceput sa-mi tremure mina... hi, hi... batrinetea...

      Ștergere
  6. Cat e de frumoasa ! o feliuta te rog :)...
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata grozav,si eu o fac dar in tava de chec,parca imi place mai mult a ta.O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In tava rotunda merge mai bine, probabil in tava de la chec te chinui mai mult decit mine... am sa incerc si eu sa vad cum iese si-ti spun... Multumesc de vizita si sa ai o seara frumoasa !

      Ștergere
  8. tare bine mai arata cand prind un pic de timp o fac cu siguranta de mult caut o reteta asa perfecta...pupicei

    RăspundețiȘtergere
  9. a meritat efortul:arata senzational!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu ma chinui deloc daca intri la mine pe blog am explicat clar cum fac,adica pun tava intre cele doua lighene si cu doua linguri alternez,mie mi se pare foarte usor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Milica, in viziunea mea, puneam in vreo trei locuri pe tava, apoi tot asa una peste alta, de aia ma gindeam ca e mai greu. Vin sa vad... Pupici

      Ștergere
  11. Nu stiu daca m-as incumeta desi arata bestial asa tigrata!Sufar de o acuta lipsa de rabdare:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca incerci cu o lingura mai mare sau un polonic mai micut, iese tot tigrata si termini mai repede... Pupici !

      Ștergere
  12. Oau Daniela, arata minunat! Am tot zis ca fac si eu dar cred ca maine o comit, sa vad iasa ceva! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te astept cu impresii... Si eu o aveam de mult in plan, dar intr-o zi tot trebuia sa fac... Tura viitoare am sa incerc sa fac in forme de briose, cred ca ar iesi o minunatie dungata... Pupici !!!

      Ștergere
  13. Arata demential!!!!Vreau si eu!!!
    (daca a mai ramas...)Super:) Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te servesc cu drag... iar daca se termina, pentru prieteni sint dispusa sa intru in bucatarie si sa fac din nou... Pupici !

      Ștergere
  14. wooooooooooow che delizia! complimenti, un bacio :)
    ps: ho realizzato un nuovo concorso "Fashion Food": in premio 100 euro di shopping! Ti aspetto :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce pufosenie delicioasa ai facut tu aici! Super!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce frumos ti-a iesit !!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Super ti-a iesit zebra !
    Te invit cu drag la provocarea Dulce Romanie a carei gazda sunt in luna februarie ! Avand in vedere ca esti maestra in ale aluaturilor cu siguranta temele vor fi pe gustul tau.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, deja am o reteta "inimioasa", iar piine trebuie sa fac saptamina viitoare... Sigur ca particip cu mare placere... Pupici !

      Ștergere
  18. Un premiu frumos te asteapta la mine pe blog.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  19. Moamaaa, ce zebra perfecta, manca-ti-as!..hi,hi...puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-ai terminat cu "minca-ti-as"... si eu as mai minca, dar nu mai am... hi, hi... Pupici nebunatecooo !!!

      Ștergere
  20. Te cred ca-i muncit mult,dar rezultatul e minunat....meriti toate laudele!!!!Te pup si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, iubita ! Pupici si o seara calduroasa, ca la noi tare e frig...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !