miercuri, 18 martie 2009

Piine rapida si fara framintare




In doua ore putem face cea mai buna piine si cu gustul, exact ca cea din cuptorul bunicii.
Avem nevoie de:

  • 500 g faina de griu 00
  • 370 g apa calduta
  • 12,5 g drojdie proaspata
  • o lingurita de miere
  • cca doua lingurite de sare
Punem faina intr-un vas (eu am pus 400 g faina 00 si 100 g manitoba), amestecam cu furculita. Intr-un castronel punem mierea cu drojdia, frecam cu lingurita pina se topeste drojdia. Adaugam peste faina si incepem sa punem incetisor cite un pic de apa, amestecind repede cu furculita. La sfirsit adaugam si sarea si amestecam din nou. Vom obtine un aluat lipicios si moale. Presaram o mina buna de faina peste aluat. Acoperim vasul cu celofan, eu i-am pus o punga de naylon in cap, si-l lasam la crescut 1 ora si 30 de minute.
In ultima jumatate de ora, aprindem cuptorul la 240 de grade


Punem intr-o tava hirtie de copt, iar deasupra presaram citeva miini bune de faina, ca sa nu se lipeasca aluatul. Luam incetisor vasul si incet, incet, il rasturnam pe hirtie, impartindu-l in trei parti.
Atentie: partea superioara a aluatului, trebuie lasata totdeauna deasupra, in momentul cind impartim aluatul. Trebuie rasturnat cu delicatete, ca sa nu iasa aerul din aluat. Eu l-am taiat incetisor cu cutitul infainat, apoi le-am distantat usor. Cred ca asta a fost cea mai grea operatie, din tot procesul pentru prepararea piinii.
Asa aratau piinitele mele, pregatite pentru intrarea in caldura cuptorului.


Le-am bagat in cuptor la 240 de grade pentru 30 de minute, asa scria in reteta, dar piinitele mele dupa 20 de minute erau gata bronzate.


Piinitele sint usor crocante la exterior, dar dupa citeva ore, chiar daca nu erau bagate in punga, coaja a devenit molcuta. Piinitele au gustul foarte bun, cum am spus, ca cele facute in cuptorul cu lemne. Tura viitoare, am sa arunc si niste masline taiate prin aluat, sau rozmarin, sau nuci... mai vad eu ce gusturi o sa am.

Ricetta in italiano pane veloce


2 comentarii:

  1. Wow! E de fapt o paine artizanala rapida! Sau o ciabatta rapida. Sau.... mama ce pofta mi-ai facut Daneluta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ina, nu stiu ce e, dar e buna rau si rapida, rapida...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !