duminică, 29 aprilie 2012

Trandafiri cu ricotta si nutella



Si aceasta reteta face parte din cele, disparute rapid si facute cam acum vreo opt zile.
Ingrediente:
  • 300 g faina
  • 50 g zahar
  • 40 g unt la temperatura camerei
  • un ou
  • 13 g drojdie proaspata
  • 100 ml lapte caldut
  • o lingurita micuta de miere (eu am pus zahar)
  • 5 g sare
  • o jumatate fiola lamiie (sau coaja rasa de lamiie)
  •  pentru umplutura : cca 150 g ricotta
  •                               un ou micut
  •                               60 g zahar
  •                               un pliculet zahar vanilat
  •                               coaja rasa de lamiie
  •                               sau... nutella


Intr-un castronel punem 50 g faina, 50 ml lapte caldut, zaharul si drojdia, le amestecam bine cu o lingura si acoperim vasul timp de o ora. In masina de piine am pus restul de faina, oul, untul, esenta de lamiie, amestecul de drojdie din castronel, laptele si am framintat cca 10 minute, am adaugat si sarea, apoi am continuat framintatul. Acoperim vasul in care avem aluatul si-l lasam la dospit timp de o ora, o ora jumatate, pina vedem ca s-a dublat volumul aluatului. 
Pentru umplutura, amestecam ricotta, oul, zaharul vanilat si coaja de lamiie, zaharul de preferat sa-l adaugam in momentul cind facem trandafirasii, altfel compozitia devine prea lichida. Sau... folosim nutella...
Rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l impartim in bilute de cca 35 de g una.
Luam pe rind cite o biluta si cu sucitorul formam cercuri de cca 10 cm
         (poza e de pe forumul cookaround, deci nu-mi apartine)
punem in mijloc o lingurita de umplutura (de preferat sa punem acum un pic de zahar peste ricotta, riscul e mai mic de a se forma lichidul in umplutura) si incepem sa formam petalele trandafirului. Luam o petale da, una nu, adica primele trei vor inchide intr-un cerc umplutura, apoi terminam cu celelalte trei petale. 
In tava tapetata cu hirtie de copt, asezam trandafirasii distantiati intre ei (eu am obtinut 16 bucati), acoperim si lasam in loc caldut la dospit, timp de cel putin 30 de minute, cred ca le-am putea lasa si o ora, dar eu nu am avut timp la dispozitie. Preincalzim cuptorul la 170-180 de grade, ungem cu un ou zbatut cu o lingura de zahar - trandafirasii si-i bagam in cuptor pentru cca 15-20 de minute, depinde foarte mult de cuptorul din dotare.
Lasam la racit, presaram zahar pudra deasupra si... le servim. 
Noi le-am servit la mic dejun, iar daca le doriti proaspete si fragede, le puteti reincalzi pentru citeva secunde in MO.
Pofta mare sa aveti !


Sursa retetei

37 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Sigur... serveste te rog... Pupici si o duminica minunata sa ai !

      Ștergere
  2. Superbi trandafiri.
    Te pup si va doresc sa aveti o duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! O duminica minunata sa ai, ca la noi e urit si ploua... Pupici !

      Ștergere
  3. Rezultatele culinare minunate sint dovada placerii cu care le pregatesti si, in mod sigur, afectiunea pentru cei dragi care le consuma. Tine-o tot asa. Pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Kyra ! Foarte frumoase cuvintele... intr-adevar ma simt fericita, cind pot sa le satisfac dorintele la cei dragi... Pupici si o duminica minunata !

      Ștergere
  4. Si eu am facut, dar tare demult cu branza dulce, bune bune arata tare bine trandafirii tai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Si eu am fost foarte incintata de rezultatul obtinut... Pupici !

      Ștergere
  5. Ce fain arata!! Ma tenteaza, macar unul poate mai prind si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, hi... virtual, prinzi si doi, nu numai unul... pupici si o saptamina minunata sa ai !

      Ștergere
  6. Daaa... trandafirasii dispar in aceeasi zi in care sunt facuti, tare buni-s! Tb sa incerc umplutura ta, ca eu numai cu branza dulce si stafide am facut ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, eu brinza dulce nu am de unde sa iau, iar stafide nu maninca odrasla din dotare... Acum ca sa zic adevarul, a mincat doar cu nutella... Pupici !

      Ștergere
  7. Arata foarte bine, am sa fur una, asa de pofta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... la cite torturi ispitoare faci tu, un trandafiras e nimic pe linga bunatatile tale... Pupici !

      Ștergere
  8. Minunati... Vreau si eu ca tare frumosi ti-au iesit! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumos arata !!!! As papa si cativa !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumos ies cu taieturile astea!Nu ma asteptam sa fie asa de simplu!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, la inceput si eu am crezut ca e complicat, dar e foarte usor de facut... Pupici !

      Ștergere
  11. mamaaaa...Daniela ce imi faci!!!Nu stiu ce ma voi face eu cu pofta mea :)arata suuuuper!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Geniala reteta, si-mi place foarte mult cum ti-au iesit trandafirasii.
    O sa-mi salvez reteta sa nu fiu sigura ca o pired.
    O dupa-masa frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de complimente si de vizita ! O saptamina minunata iti doresc !

      Ștergere
  13. Ti-au iesit tare bine trandafirii! Si eu am incercat reteta, dar cu branza dulce.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... n-am eu noroc sa folosesc brinza dulce, trebuie sa ma multumesc cu ricotta, ca inca nu am gasit o vacuta sa cumpar lapte adevarat si sa fac eu brinzica... Pupici !

      Ștergere
  14. Superbi si deliciosi!!!!Felicitari:)!

    RăspundețiȘtergere
  15. sono bellissime e chissa' quanto buone..
    bravissima!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu acum am vazut reteta asta minunata!
    Frumosi foc trandafirii tai Daniela!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !