luni, 8 martie 2010

Mucenici (2)


Ingrediente:
* 500 g faina 0
* 20 g drojdie proaspata
* 250 ml lapte
* o lingurita sare
* o lingurita zahar
* un ou
* 80 g unt
* un galbenus + 2 lingurite lapte (pentru uns)
* nuca macinata si miere (pentru presarat deasupra)

Drojdia o punem intr-un castronel impreuna cu zaharul, doua lingurite de lapte caldut si frecam bine cu o lingurita, pina se inmoaie bine. Faina o cernem, apoi adaugam drojdia, untul topit dar caldut, oul zbatut foarte putin,



laptele caldut si incepem sa framintam. Dupa ce s-au amestecat bine ingredientele adaugam si sarea. Lasam aluatul la dospit timp de o ora, bineinteles ca acoperim cu o folie ca sa aiba caldura aluatul.  


Rasturnam aluatul pe masa de lucru, il taiem in 8 bucati de cca 110 g una


facem un cordon cit mai lung (alungim aluatul din mijlocul cordonului spre capete)


incepem sa rasucim aluatul ca la o codita impletita (doar ca avem doua snurulete), apoi capetele le lipim unul de altul cu o usoara apasare si dam forma de numarul 8, mucenicului nostru.


Asezam mucenicii in tava de aragaz pe hirtie de copt si lasam din nou la dospit timp de 30 de minute, timp in care incalzim cuptorul la 190 de grade. Aveti grija sa aiba destula distanta intre ei, pentru ca mai cresc in cele 30 de minute, apoi in cuptor...



ungem mucenicii cu galbenusul de ou amestecat cu lapte


si dam tava la cuptor pentru circa 20 de minute.
Mucenicii scosi din cuptor, ii ungem cu miere de albina,

si presaram deasupra nuca macinata  si-i servim, bineinteles cind sint reci.
Daca doriti sa-i faceti mai dulci, ori faceti un sirop si-i treceti repede prin el, vor iesi cum erau covrigii polonezi, daca nu puteti adauga in aluat 2-3 lingurite de zahar in plus.
Sint pufosi si deliciosi.
O poza privita "drept in ochi" ca sa vedeti cum arata in interior.
Reteta este de piine impletita elvetiana si am gasit-o pe blogul lui Roby




31 de comentarii:

  1. in seara asta sau maine ma apuc de dansii!:D saru-mana!

    La multi ani de 8 martie si toate cele bune! te pup!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am cuvinte!!Daniela sunt M-I-N-U-N-A-T-I!!super complimente!!am si eu aluatul la crescut acum,daca ar iesi macar un sfert cum suntai tai,reteta este cam aceeasi,doar ca o sa ii insiropez,as salta de bucurie,nu am mai facut pana acum!!

    RăspundețiȘtergere
  3. mmm,deja ai facut,sunt perfecti!te pup pt. 8 martie pe tine si pe domnisoara!

    RăspundețiȘtergere
  4. Complimenti sembrano deliziosi , buoni!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, draga Diamond ! Iti doresc un 8 martie cit mai minunat !
    Spor la treburi !
    Te-am pupicit !

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicole, astept sa vad mucenicii. Sigur iti ies frumosi, ca nu au cum, mai ales daca e asemanator aluatul. Cind am facut anul trecut, au iesit mai bronzatei si tot cu un aluat de piine i-am facut. Pupici si spor la treaba...

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai Dani ce fain arata, abia astept sa-i fac si eu putin mai tarziu.
    Iti doresc un 8 Martie insorit cu multe cadouri si o primavara minunata. Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Alison ! I-am facut si doi i-am ciupit, n-am mai asteptat ziua de miine.
    Pupici si-un doresc un 8 Martie minunat, plin de iubire !

    RăspundețiȘtergere
  9. Grazie, Mary ! Sono buonissimi, ce anche la ricetta in italiano in basso...
    Un bacione !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult, Yafa ! Eu a trebuit sa-i confectionez cit a fost domnisoara la gradinita, ca sa nu o pierd prin impletituri... Sa ai spor la facut...
    Un 8 Martie, minunat si plin de iubire, iti doresc din inima !

    RăspundețiȘtergere
  11. aveam si eu in plan mucenici dar apoi am renuntat din cauza caldurii.sincer acum cand vad mucenicii tai imi pare rau ca n-am facut.arata tare fain.pupici si la multi ani de 8 amrtie .scuze ca-m intarziat cu urarile

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Just me !
    Un 8 Martie plin de iubire si fericire, alaturi de cei dragi !
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Sarah, multumesc pentru urari !
    Vezi daca la mine-i frig, as fi in stare sa stau toata ziua pe linga cuptor... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. CE frumosi au iesit!
    Si ce bine exemplificat!
    Salvat!
    Si...mai ales, pupat de 8 Martie!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, Gospodina ! Pupici si-un 8 Martie cit mai minunat !

    RăspundețiȘtergere
  16. wow...felicitari mucenici tai sunt minunati....nu am facut niciodata.....pupici de 8 Martie

    RăspundețiȘtergere
  17. Fooooarte frumosi ti-au iesit!
    Mi-ai facut o pofta, ca abia astept sa merg maine la mama soacra sa mananc si eu. :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. O primavara frumoasa,si la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc, Alina !
    Atunci nu-i tirziu sa intri in bucatarioara, se fac repede si dispar la fel... Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  20. Cuscra, parca vad ca te-ai ascuns in bucatarie si vii cu sfintisori facuti de tine, ca sa-i duci si mamei soacre, sa o dai pe spate...

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc, Maya !
    O primavara minunata sa ai, plina de fericire si iubire !
    Pup !

    RăspundețiȘtergere
  22. Arată super...
    La mine pe blod te aşteaptă
    un premiu..
    O primăvară minunată îţi doresc!
    Daniela,ţin să te anunţ
    că la voi în Elveţa pe pungile
    de pempărşi apare îngereşul meu.
    O zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc, Elena ! Mai tirziu trec sa ridic premiul.
    Iti doresc, o primavara minunata, plina de iubire si fericire !
    Prima oara cind intru in magazine, ma uit neaparat pe pungutele cu pampers...
    Pupici si-o zi frumoasa sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  24. Mmmm, acum vad ce pufosenii ai facut! Arata super bine! Facem un schimb virtual de mucenici?
    O primavara frumoasa Daniela!

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc, Flori !
    Facem schimb, cum sa nu...
    Pupici si-o primavara minunata, plina de iubire si fericire !

    RăspundețiȘtergere
  26. Cat sunt de dulci si cuminti "Mucenicii"tai, acolo ,pe tava:)))!

    RăspundețiȘtergere
  27. Am facut si eu reteta mi-au iesit destul de gustosi..Multumesc de reteta

    RăspundețiȘtergere
  28. Angi, au stat cuminte pe tava cit au stat la dospit, ca dupa aia, cind i-am asezat in farfurie, m-am dat la ei... n-au scapat saracii de dintii doriti sa guste un mucenic...

    RăspundețiȘtergere
  29. Dulcik, ma bucur ca ti-au placut, sint gustosi, doar ca noi avem probleme cu dulciurile si nu am pus prea mult zahar, dar insiropati sint deliciosi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  30. niste premii dragute te asteapta sa le ridici.pupici

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !