miercuri, 18 aprilie 2012

Piine impletita pufoasa


Dupa cum se vede din poza, piinita a fost facuta prima data facuta saptamina trecuta, simbata am refacut-o, iar astazi din nou in varianta integrala.
E buna si pufoasa si are consistenta cozonacului fraged.
Ingrediente:
  • 500 g faina 00 (adica faina normala)
  • 15 g zahar
  • 7 g drojdie uscata
  • 2 oua
  • cca 10 g sare
  • 70 g ulei de masline
  • cca 200 ml lapte
  • pentru uns: galbenus de ou amestecat cu doua linguri de lapte sau pur si implu lapte
  • mac de presarat deasupra
Am pus in masina de piine, faina cernuta, zaharul, drojdia, ouale, apoi am adaugat uleiul si laptele caldut. Aproape de sfirsit am pus sarea si am framintat cca 30 minute (adica de doua ori programul de framintat). Am lasat la dospit in cuva masinii, timp de o ora. Am rasturnat aluatul pe masa de lucru, fara sa infainez..., am impartit in trei aluatul, cca 300 de grame bucata, apoi am facut snurulete lungi si am impletit piinea. Am pus-o in tava tapetata cu hirtie de copt, nu le lungime, nici latime, cumva de-a curmezisul (ati priceput, nu ?!)... Am uns piinea, am presarat cu mac, am pus doua paharute inalte de o parte si de alta si am acoperit cu o punga de naylon. Am lasat la dospit, in cuptorul stins, fara lumina aprinsa, timp de doua ore.
Am preincalzit cuptorul la 200 de grade, am bagat tava in cuptor timp de cca 20-25 de minute.
A doua oara cind am facut piinita, pentru sarbatorile de paste...



si varianta de astazi, 250 g faina normala + 250 g faina integrala...


delicioasa si in varianta asta, ba chiar mai sanatoasa as putea spune.
V-o recomand cu incredere sa o incercati...

31 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Grazie, Mary ! E buona e morbida, e va bene qualsiasi tipo di farina...

      Ștergere
  2. Eu ma tot imprietenesc cu maiaua salbatica ;)) De ceva vreme imi tot hranesc 'copilasul' considerabil si-l prefac apoi in bunatati ;) Azi am scos una din cuptor cu o coaja asa tare ;) ca mai avea putin si se rupea lama cutitului ;) Dar cica e buna dupa 1 zi si coaja.. asa ca inca mai astept ;) Super arata painica ta! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cum e maiaua salbatica, dar stiu ca odrasla mea nu maninca nici daca o bat, piine cumparata... Acum astept sa-mi spui daca s-a facut mai moale coaja de la piinea ta, ca-i periculos daca rupi lama cutitului... Pupici !

      Ștergere
  3. Vai, ce pufosenie...nici nu zici ca e paine, e prea...delicata, zau! Felicitari! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, eu am avut o musafira in vizita, a mincat atita piine, ca i-am dat o bucata si la pachet, cica e mai ceva decit cozonacul.Pupici !!!

      Ștergere
  4. Zici ca-i cozonac nu paine.O feliuta iau si eu.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie tot impresia asta mi-o lasa, doar ca are gust de piine... Pupici !

      Ștergere
  5. Tare bine mai arata asa rumena si pufoasa! Maine fac si eu painitza.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, e delicioasa si poate facuta cu orice tip de faina... Astept sa vad piinita ta. Pupici !

      Ștergere
  6. Hristos a inviat!Am venit la o felie de paine pufoasa,pufoasa,integrala daca mai ai!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a Inviat ! Am Flory, ca piinea e enorm de mare si nu exageram cu mincatul. Pupici si serveste cu incredere, ca e foarte buna. Pupici !

      Ștergere
  7. dar arata absoult divin, ma si gandersc cum ar fi sa torni peste ea putina miere sau sa o papi unsa cu nutella, super reteta, am salvat-o!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Craita, eu mi-o imaginez si cu unt si zahar, cum mincam cind eram mica, dar sigur e buna cu miere si nutella... uite cum ma faci sa salivez... Pupici !!!

      Ștergere
  8. O pufosenie, asa usor ma convingeti si pe mine sa mai fac cate o painica!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mai am putin si cred ca deschid brutarie, la cite retete am incercat si am facut piinita buna... Pupici !

      Ștergere
  9. Chiar ca-i pufoasa, arata minunat!
    Coltu'-i al meu! Am spus!

    RăspundețiȘtergere
  10. Pufosenie nu alta.Azi numai de Paine delicioasa am dar.De Retinut !pup.O zi Superba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi spui, e pufoasa de nu te induri sa o lasi in punga... Acum a devenit piinea pe care o fac cel mai des, pina ma indragostesc de alta reteta... Pupici !!!

      Ștergere
  11. Paine facuta in casa....vreau si eu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Răspunsuri
    1. Pai la frigul si vremea de afara, macar piinea sa fie rumena, ca eu m-am albit de tot... Pupici !

      Ștergere
  13. Super painita.
    Am sa incerc si eu saptamana aceasta sa fac aeasta minunatie de paine.
    Felicitari pentru blog.

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata... pufos ! O fac in weekend !
    Sunteti maestra la aluaturi !:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, e aproape cozonac, asa e de pufoasa... Te astept cu impresii... Pupici !

      Ștergere
  15. Vreau si de la tine o jumatate de pufoasa,ai inteles?:)
    Te pup !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, hi... papi daca faci, acum ca mi-ai adus aminte, neaparat trebuie sa cumpar drojdie si sa ma dezlantui cu ceva aluaturi... Pupici !

      Ștergere
  16. M-am intors la reteta pentru ca inca nu am reusit sa o fac dar acum ...gata!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa inteleg, ca vin la tine sa pap piine calda ?! Dovada, ca sa te cred...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !