luni, 28 septembrie 2009

Prajitura cu struguri

by Sara

O prajiturica usor de facut, frageda si buna, pe care o pot servi si bunicii si piticii...
Avem nevoie de:
  • 125 g zahar
  • 1 ou si un galbenus
  • 100 ml ulei de floarea soarelui
  • 200 ml lapte
  • 300 g faina de griu
  • un pliculet praf de copt
  • zahar brun sau normal pentru suprafata prajiturii
  • strugure

Cu ajutorul robotului zbatem oul, galbenusul si cele 125 g de zahar.

Adaugam uleiul, nu tot odata ci amestecind lasam sa curga usor uleiul din pahar. Incalzim laptele foarte putin si-l adaugam la fel ca pe ulei...

Intr-un vas, cernem faina, praful de copt, le amestecam bine si amestecind continuu si adaugam cu lingura faina peste compozitia din robot. Vom obtine o compozitie ca cea de pandispan.

Ungem cu unt o tava dreptunghiulara de marime mijlocie, tapetam cu faina si rasturnam compozitia in ea.

Spalam strugurii, nu vom avea nevoie de prea multe bobite, la mine au fost boabele mari si au intrat putine. Cine vrea, poate adauga struguri si in compozitie. Taiem boabele in doua, le scoatem semintele si le asezam deasupra prajiturii, fara sa apasam ca sa intre in aluat.

presaram deasupra zahar (atentie zaharul sa fie mai mascat ca va iesi mai frumoasa prajitura, recunosc ca al meu a fost brun dar cam fainos) si bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru circa 35 de minute, asa scria in reteta originala,

eu am facut testul cu scobitoare si doua vreo 22 de minute am scos tava din cuptor.

aici e pudrata si taiata, asta ca sa vedeti cite gaurele are si cit e de frageda... Prajitura trebuie taiata cind este rece, altfel riscam sa o rupem bucatele...

si o poza cu prajitura privita in ochi si pe care o ofer cu dragoste, pofticiosilor care viziteaza blog-ul. Alaturi de cafeaua de dimineata, merge nemaipomenit de bine... si... atentie, nici nu-i prea dulce...

19 comentarii:

  1. ce pufosenie!merge cu ceaiul pe care-l savurez acum!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ti-a crescut blatul! Am notat reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alison, eu in ceai as pune si un o feliuta de lamiie, nu am mincat prajitura cu ceai, dar cred ca merge...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Livia, a crescut frumos si e destul de pufos...

    RăspundețiȘtergere
  5. Iubesc fructele, arata minunata ca aceea rapida pe timpul cireselor O seara placuta! Cami

    RăspundețiȘtergere
  6. una bella fetta sarebbe l'ideale per colazione adesso!! complimenti....ciaoooo

    RăspundețiȘtergere
  7. trebuie sa fie "una delizzia"!si dupa cum vad si rapida.trebuie facuta(musai)!Brava!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am si facut-o!E inca calda dar tot am ciupit un coltisor sa vad ce a iesit pt ca parfumul era innebunitor!Si e buuuuuna tare!!!!!!Am pus si in compozitie struguri si probabil pentru asta nu a crescut chiar asa mare ca si a ta dar gustul e DIVIN! Multumesc!Spor la bucatatarit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce pufoasa si frumoasa este...,un premiu te asteapta la mine...Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am facut si eu prajiturica. A iesit pufoasa si a crescut cum trebuie, deja astazi am facut a doua oara :)
    Tnx de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Un premiu te asteapta la mine!

    O saptamana minunata!

    Super prajiturica ta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. acum incerc aceasta prajitura debia astept sa iasa de la cuptor, pare gustoasa in poze si m-a tentat sa o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc de vizita, Antoanela ! Sper sa-ti placa prajitura si sa vii cu impresii, bune bineinteles-

    RăspundețiȘtergere
  14. daca pun bicarbonat in loc de praf de cop pot sa fac prajitura

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu stiu, ca nu am incercat cu bicarbonat, dar de ce nu incerci cu praf de copt ?! Daca nu are gust de bicarbonat, poti sa incerci, dupa cum am spus, nu pot sa-ti spun nici da, nici nu... incearca...

    RăspundețiȘtergere
  16. acum incerc sa o fac si eu
    sper sa iasa asa de buna precum pare

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa-mi spui daca ti-a placut, la noi a disparut repede. Te astept cu impresii si multumesc de vizita.

    RăspundețiȘtergere
  18. Bunaaaa! Eu am incercat cu bicarbonat ... mi-era pofta rau si nu aveam praf de copt in casa ... decat bicarbonat ... a iesit super buna!!!! a crescut frumos si a fost delicioasa!!! Multumim de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  19. Si eu multumesc ca ai incercat reteta si ma bucur ca ti-a iesit si ca ti-a placut. O seara buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !