vineri, 29 aprilie 2011

Cozonac in loc de "colomba"


 Anul acesta am vrut sa fac pentru sarbatorile de paste, colomba italiana, doar ca nu am gasit forma pentru colomba si s-a transformat in cozonac romanesc, bineinteles cu aluat de colomba. Cam lunga asteptarea pina mincam cozonac cald, dar merita. Un cozonac pufos si delicios, doar ca tura viitoare, voi pune umplutura de cacao.
Ingrediente pentru un cozonac si-un iepuras (asta din urma a disparut fara sa apuc sa fac poze)
Incepem intii cu "lievitino": 
  • 6 g drojdie proaspata
  • 60 g faina din cea mai buna (eu manitoba)
  • 30 g apa
Facem un aluat cu ingredientele de mai sus si-l lasam la dospit timp de doua ore (eu trei, ca l-am facut joi seara la ora 6.30, dupa care ne-am dus la biserica la slujba)
Dupa cele doua ore, adaugam:
  • 260 g faina 00 (manitoba)
  • 102 g unt topit dar rece
  • 2 galbenusuri
  • 100 g apa calduta
  • 70 g zahar
Framintam bine si lasam la dospit toata noaptea (eu in masina de piine), deci de la 9.30 seara pina la 9.30 dimineata. Asa arata vineri dimineata...


Acum adaugam peste aluatul dospit:

  • 58 g faina (manitoba)
  • 10 g miere
  • 3 g sare
  • 20 g zahar (eu 10 g ca mi-era frica sa nu fie prea dulce, dar merg toate 20 g)
  • 2 galbenusuri
  • 20 g unt topit dar rece
  • coaja rasa de la o lamiie
  • coaja rasa de la o portocala

Framintam bine aluatul, eu am pus programul de framintare de doua ori, doar ca la a doua framintare am bagat si o mina de stafide. 
Lasam la dospit timp de o o ora, apoi daca avem forma de colomba impartim aluatul in doua, o parte pentru corp iar una pentru aripi, daca nu, punem in tava pentru cozonac. 
Initial am vrut sa pun in forma de mielut, dar mi-era frica sa nu fie prea putin aluat, garantez ca a crescut ca nebunul si mergea de minune in forma de mielut. Lasam din nou la dospit timp de 5-6 ore. Nu am poza cu cozonacul inainte de a-l baga in cuptor dar garantez ca era mai inalt decit tava. 
Daca facem colomba preparam o glazura din:
  • 45 g faina de migdale
  • 100 g zahar vanilat
  • un albus de ou
  • migdale intregi
  • zahar granulat
cu care vom acoperi colomba...
Dam tava in cuptorul preincalzit la 170 de grade timp de 30-35 de minute (depinde de cuptor, ca in reteta spunea 40-45 minute, dar mi s-a parut prea mult). Scoatem din cuptor, lasam pe gratar sa se raceasca, vedeti cit de frumos a crescut si parea atit de putin cind l-am pus in tava...



Taiem feliute si servim... se vede un picut in poza cum e glazurat, deh... cu prea multe treburi pe cap, am uitat sa fac poza cu cozonacul intreg... 


Pofta buna si... la urmatorul cozonac care sper sa fie in forma de colomba.

4 comentarii:

  1. Multumesc, Mariette ! A fost si foarte gustos, doar ca daca nu are umplutura, nu da asa bine in poze... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  2. deve essere buonissimo!!baci e buon w.e.!

    RăspundețiȘtergere
  3. E' stato buono, Federica... perche è fatto con la pasta per la colomba... Baci e buon week-end !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !