marți, 17 aprilie 2012

Pasca sarata sau torta pasqualina



Aceasta pascuta a facut parte din meniul de paste. Poate fi servita calduta, rece sau poate fi pusa la pachet pentru picnic...
Ingrediente:
  • 2 foi foetaj/frantuzesti rotunde
  • 450 g spanac (eu am pus bietole/coste... nu cunosc traducerea in limba romana)
  • 300 g ricotta
  • 7 oua
  • sare
  • piper
  • 3 linguri ulei de masline
  • o ceapa micuta
  • 5 linguri parmezan
  • 100 g cascaval
Intii de toate spalam spanacul (eu ... coste, ca le am in gradina...) si le fierbem citeva minute in apa cu putina sare. Scurgem de apa, le lasam sa se raceasca si le stringem frumusel bine cu miinile ca sa eliminam excesul de apa. Curatim, spalam si taiem ceapa marunt si o frigem cu ulei de masline, pina capata o culoare aurie, adaugam deasupra spanacul taiat marunt si condim foarte putin. Rasturnam totul intr-un castron, iar cind s-au racit, adaugam un ou (eu doar un albus ca statea intr-un castronel si ma deranja, adica nu stiam ce sa fac cu el), punem un pic de piper si cascavalul taiat cuburele micute. Daca nu va place gustul de ceapa, puteti renunta la ea.
Intr-un alt vas, punem ricotta, doua oua, sare, un pic de piper, parmezanul ras si amestecam bine cu o lingura.
Preincalzim cuptorul la 180 de grade, iar intr-o tava de tarta tapetata cu hirtie de copt, intindem prima foaie de aluatul frantuzesc, punem spanacul si nivelam cu o lingura, apoi compozitia de ricotta, nivelam si formam patru cuiburi destul de largute, in care vom pune cite un ou, atentie sa nu se rupa galbenusul ca altfel se imprastie deasupra. Daca vedeti ca nu-i loc si pentru albus, largiti un pic cuiburele pentru oua. Acoperim cu cealalta foaie de aluat, "crosetam" frumos pe margini, ca sa fie lipite foile una de alta si sa nu iasa compozitia, eu am strivit un pic marginile cu o furculita, facem gaurele cu o furculita ca sa nu se umple aluatul prea tare, sau si mai bine cu o scobitoare, cu atentie sa nu facem gauri si in ouale de sub foaie. Ungem cu un galbenus amestecat cu doua linguri de lapte sau doar cu lapte si bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de cca 40-45 de minute.
Lasam sa se raceasca, apoi scoatem din tava, altfel riscam sa se rupa.


Noi am servit ca aperitiv, iar ce a ramas, am incalzit un pic in cuptor si am servit cu salata, asta a doua zi. Buna in ambele variante.
Pofta mare !

13 comentarii:

  1. Buna ideea cu foietajul.Eu am facut-o anul trecut si tare mult ne-a placut.Cu siguranta o voi mai face.
    Te pup cu drag, sa ai in continuare o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu avem in plan sa o fac cu altfel de aluatul, dar n-am mai avut timp si am renuntat. Pupici !

      Ștergere
  2. Cred si eu ca e buna, la ce bine arata!!! Pupici cu sclipici!!

    RăspundețiȘtergere
  3. E tare buna tarta asta, am facut-o si eu de Pastele catolic :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la mine era pe lista pentru pastele catolic, dar daca am fost la rude, am sarit peste... Pupici !

      Ștergere
  4. Hristos a inviat!!

    Eu n-am facut-o niciodata! Da vreau!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma tem ca mataluta cam chiulesti in ultima vreme... Sau n-am stat eu pe internet si nu te-am vizitat, sau esti la dieta (desi nu ai nevoie) si nu ne mai incinti cu nimic... Dar de servit, te servesc cu o feliuta si sa stii ca e foarte gustoasa. Pupici !

      Ștergere
  5. Imi place cu spanac si ricotta!De retinut reteta asta in special ca voiam ceva cu spanac.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, eu am facut cu cealalta "verdeata", ca era proaspata in gradina si nu am vrut sa cumpar spanac congelat. Daca ai spanac proaspat, e delicioasa... Pupici !

      Ștergere
  6. Arata tare bine si sunt convinsa ca e tare gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !