joi, 11 iunie 2009

Prajitura frageda cu nutella si nuca

Reteta este a Pocai de pe culinar, o prajitura delicioasa care poate fi consumata si de cei carora nu le place nutella

Ingredientele:

  • 4 oua
  • 200 g unt
  • 250 g zahar
  • un praf de sare
  • 150 ml lapte
  • 1 plic praf de copt
  • 425 g faina
  • 3 plicuri zahar vanilat
  • nutella
  • miez de nuca
  • esentza de care aveti

Am cintarit untul si l-am bagat un pic la MO, dupa care am separat galbenusurile de albusuri.

Intr-un castron punem untul topit, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, sarea si esentza


Se mixeaza bine de tot pana se deschide la culoare compozitia

se adauga laptele putin cate putin , in timp ce mixam in continuare (laptele sa fie rece, nu cald).


Din lapte mai pastram putin ca sa punem din el si cand adaugam faina amestecata cu praful de copt, si apoi cernuta


iese o compozitie mai densa, si in caz ca nu face fata mixerul la aluat, mai punetzi un pic de lapte (la mine n-a fost nevoie)


Separat se bat albusurile spuma si se pun peste aluat, apoi cu o lingura de lemn incepem sa amestecam de sus in jos usurel

Si amestecam pana apar basici in aluat, in poza mea se vede doar una intr-un colt, ca pina am pozat au inceput sa se dezumfle...

Tapetam o tava nu foarte mare, in care se pune mai mult de jumate din cantitatea de aluat

Intr-o punga se pun cam 4 linguri zdravene de nutella, se decupeaza la un colt si dupa aia desenam peste compozitie. Poca facuse niste dungulite foarte dragute, dar cum nutella mea era cam tare si n-am asteptat sa se inmoaie bine (pusesem borcanul in apa calda), punga mea s-a rupt si atunci m-am suparat si am inceput sa pun cu lingura


Punem deasupra si restul de aluat, cu o lingura, din loc in loc si se niveleaza usor. Se presara deasupra nuci, aici am pus destule pentru ca in combinatie cu nutella, prajitura are un gust ciocolatos-nucos...


Se baga tava la cuptor preincalzit la 175 grade, pentru 25-30 minute. Verificati cu scobitoarea, vedeti ce bronzata e si ce bine arata.

Se pudreaza, asta cine vrea, ca arata bine si fara zahar pudra

Se lasa la racit si se taie patrate, se vede ca in unele locuri am pus nutella cu lingura, poza e cam intunecata pentru ca era innorat

o poza la lumina zilei si gata

a avut un succes nebunesc, mai ales la mame...


14 comentarii:

  1. hhhmmm!ce buna trebuie sa fie!combinatia-i delicioasa!pupici,o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Alison, sa stii ca-i delicioasa, iar cum noi sintem anti-nutella, doar asa o pot consuma. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Ina ! Si mie, si mie... tot prima poza imi place !

    RăspundețiȘtergere
  4. te poftesc la cornul abundentei...de premii!la mine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Alison... uite acuma vin... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. ottimiii....complimenti per la torta qui sotto e Auguri alla piccola festeggiata!!!baci

    RăspundețiȘtergere
  7. Grazie Emamama, per i complimenti e anche per gli auguri ! Bacio...

    RăspundețiȘtergere
  8. Care este dimensiunea de blatul?

    RăspundețiȘtergere
  9. Cam jumatate cit tava de la aragaz, doar ca e mai inalta...

    RăspundețiȘtergere
  10. am incercat si eu reteta e foarte buna prajitura doar k eu am mai adaugat ceva. Am taiat_o bucatele in tava am topit un pik de unt si nutelLa si am turnat peste prajitura a iesit foarte delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred si eu ca a iesit un deliciu, doar pot sa-mi imaginez gustul si aspectul...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !