sâmbătă, 30 aprilie 2011

Miel marinat ... la cuptor


Asta a fost fripturica noastra de miel, pe care am servit-o de paste.
Ingrediente necesare:
  • cca un kg jumatate carne de miel
  • 2-3 cepe verzi
  • 10 foi de menta proaspata
  • 50 ml vin alb
  • 4 foi de dafin
  • 2 ramurele de rozmarin
  • un catel de usturoi
  • 4 linguri ulei de masline
  • piper macinat
  • sare

Spalam carnea si curatim/spalam ceapa, menta, foile de dafin si rozmarinul. Ceapa o taiem maruntel, putem taia si frunzele de menta (eu le-am lasat intregi). Curatim usturoiul, il taiem in doua si ungem pe ambele parti bucatile de carne. In tava de la cuptor, punem bucatile de carne, ceapa, foile de menta, foile de dafin si rozmarinul, piperam, punem sare, iar separat intr-un castronel amestecam vinul impreuna cu uleiul, apoi  stropim toata carnea. Intoarcem carnea pe ambele parti, dupa care acoperim cu o foaie de aluminiu si punem tava in frigider.
Asta facem cu 24 de ore inainte de a baga tava in cuptor, doar ca la citeva ore, mai intoarcem din cind in cind carnea si o punem din nou in frigider.
A doua zi, inainte de a baga tava in cuptor, o mai intoarcem o data, apoi bagam tava in cuptorul rece si-i dam drumul la 180 de grade. Eu am lasat acoperit cu foaia de aluminiu in cuptor, timp de o ora, apoi am dat la o parte foaia si l-am lasat sa se rumeneasca, cca 20 de minute pe ambele parti. 
Punem pe un platou si servim cu salata sau cartofi la cuptor (n-am vrut cartofi ca mi se parea prea mult pentru o zi si dupa aia, cintarul ride de mine...)


4 comentarii:

  1. Desi nu sunt consumatoare de miel, fripturica ta arata yummmi, minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca era foarte gustoasa caci arata excelent!!! Pupici si un weekend placut!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Danutza, a iesit foarte frageda si gustoasa, ceva in genul "se topea in gura"... Pupici si week-end minunat !

    RăspundețiȘtergere
  4. Bunuta tare, Petronela... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !