duminică, 7 noiembrie 2010

Budinca de castane si ciocolata amaruie


Un desert delicios, atit pentru pitici cit si pentru mamici, tatici, bunici...
Cer scuze ca n-am mai apucat sa postez aseara, dar nu mai aveam loc in album. Asa ca a trebuit sa mai sterg din ele, unele le-am sters din greseala, deh... am cam avut de lucru.
Dar sa trec la treaba, ca vorba lunga nu-i asa de buna...
Ingrediente pentru 6 portii:

* 30 g unt
* 40 g faina de griu
* 400 ml lapte cald
* 70 g zahar
* 80 g piure de castane
* 3-4 castane intregi
* 35 g ciocolata amaruie
* o fiola esenta de rom
Inti de toate fierbem castanele in jur de 250-300 g cu tot cu coaja. Cind acestea sint gata, scurgem apa, le curatim si le mixam ca sa le transformam in piure (eu le-am strivit cu aparatul pentru usturoi), lasam deoparte citeva castane pe care le vom taia bucatele. Intr-un vas la foc mic topim untul, dam vasul la o parte de pe foc si adaugam incet faina, amestecind continuu sa nu se cocoloseasca, adaugam si laptele cald incet si continuind sa amestecam.
Punem vasul pe foc si amestecam continuu pina compozitia incepe sa fiarba si sa se ingroase.
La sfirsit adaugam ciocolata taiata bucatele si amestecam bine pina se topeste toata, punem si piureul de castane, castanele bucatele, esenta de rom si amestecam din nou. Daca faceti pentru copii, ori renuntati la esenta, ori puneti foarte putina.



Rasturnam compozitia in forme si lasam la racit.



Daca le faceti in forme de silicon, cind budinca s-a racit bine, puneti intii pentru vreo citeva minute in congelator, ca sa le puteti rasturna mai usor fara ca acestea sa se rupa. Daca doriti, presarati un pic de cacao si serviti. Sa va mai spun cit e de buna budinca ?! NU... va las sa va convingeti singuri...  


12 comentarii:

  1. Daca ai facuto tu budinca tre sa fie extraordinar de buna...:D...astept reteta.Te pupic dulcic pufos si lipicios...:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu vreau forma trandafir...efect de nota 10, orice ai face in ea!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Exista asa o forma? E minunata!
    De pofta ma duc sa mananc o lingurira de unt de arahide.

    RăspundețiȘtergere
  4. abia astept reteta. sunt sigura ca e o nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Novelina ! Pupici si-o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana, am mai spus ca eu sint innebunita dupa forme de tot felul, cred ca in curind ma trimite barbatul de acasa, la cite tot cumpar... Pupici si-o zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mari, daca stateai mai aproape de mine, te serveam cu un trandafiras... Pupici si duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Sorina ! Arata bine, datorita formelor de silicon, ca nu ma pricep eu sa "sculptez" asa frumos... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !