sâmbătă, 14 martie 2009

Piine de casa

Piine de casa, as putea sa o numesc si piine de post, reteta o am de pe punga cu faina, nu am incercat-o cu faina normala, sa vad daca rezulta o piine la fel de buna.
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 500 g faina Manitoba
  • 25 g drojdie proaspata
  • 3 linguri ulei de masline
  • jumatate lingurita de zahar
  • o lingurita cu virf de sare
  • 280 g de apa

Dizolvam drojdia cu zaharul in jumatate de pahar cu apa calduta si adaugam peste faina cernuta si pusa in robot/masina de piine...
Adaugam si cele 3 linguri de ulei, apoi adaugam apa calduta si sarea.
Framintam pina obtinem un aluat molcut si elastic, in cazul meu cu masina de piine, framintatul a durat 14 minute.
Acoperim aluatul si-l lasam la crescut jumatate de ora.
Ungem tavile cu unt sau margarina (tavile mele au lungimea de circa 26 cm)... impartim aluatul in doua si-l lasam din nou la crescut pina se dubleaza ca volum,



circa o ora jumatate (le-am pus o punga in capul tavilor, ca sa aiba caldura suficienta). Cam asa aratau tavile mele, cu piinitile gata de bagat in cuptor...






In cuptorul incalzit la 180 de grade, le lasam timp de 30 de minute. Scoatem din tavi si mai lasam piinea inca 10 minute in cuptorul cald. Eu am lasat doar cinci minute, de frica sa nu iasa o piine prea uscata. Aici scoase din cuptor si trase in poza...

Se vede ca au crescut foarte frumos... in concluzie, a iesit o piinita cu coaja usor crocanta, iar miezul mai moale decit cel de cozonac.
si pentru ca am facut-o aseara, astazi era la fel de pufoasa, am strins-o un pic "in brate", si si-a revenit la forma initiala...

2 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !