miercuri, 22 februarie 2012

Varza cu carne la cuptor



Varza cu carne sau un fel de sarmalute "dezbracate"... la cuptor.
Mi-era pofta de sarmalute cu varza, dar cum varza din comertul italian, nu e asa "infoiata" ca la mama acasa, a trebuit sa fac intr-un fel ca sa maninc, nu ?!
Ingredientele folosite de mine:
  • o varza
  • 500 g carne tocata de vita  (ideal sa fie amestecata cu carne de porc)
  • 150 orez
  • 1 ou
  • 30 g parmezan
  • o ceapa micuta
  • un morcov
  • o mina buna de patrunjel
  • doua linguri bune de concentrat de rosii
  • feliute subtiri de slaninuta
  • sare
  • piper
  • ulei
Intr-o tigaia de prajit am infierbintat cca 4-5 linguri de ulei de masline apoi am calit ceapa curata, spalata si taiata... pina a devenit de culoare aurie. 
Intr-un vas am pus carnea, orez, oul, parmezanul ras, morcovul curatat, spalat si dat prin razatoare, patrunjelul curatat, spalat si taiat marunt, concentratul de rosii (am spus doua linguri, dar nu l-am masurat, am pus pina mi-a placut culoarea obtinuta), am adaugat si ceapa, am sarat si piperat dupa gust, apoi am amestecat ingredientele bine, asa ca la sarmale.
Intr-o tava yena, am pus un strat subtirel de slaninuta, apoi un strat de foi de varza (ca la lasagna), un strat de umplutura, un strat de varza din nou umplutura si am terminat cu varza. Am pus citeva bucatele de slaninuta si deasupra peste varza, am turnat un pahar cu apa calduta, am acoperit cu o folie de aluminiu si am bagat in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de cca o ora. Dupa prima jumatate de ora am dat la o parte folia de aluminiu si am lasat in continuare in cuptor.
Am servit cu moturi de smintina.
Delicioasa... si uite asa mi-am satisfacut poftele... pacat ca nu am facut si mamaliguta calda alaturi... 



38 de comentarii:

  1. Daniela, imi place, e un fel de varza a la Cluj. Sambata am facut si eu sarmale, de la Craciun nu am mai mancat! :) am sa incerc si asa, e o varianta mai usoara, nu ai atata de impachetat :)) Yumy deja salivez!!
    Ps. cu retete si dulciuri ma gasesti aici
    http://cevabun-cevadulce.blogspot
    am separat de torturi :)
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu am facut niciodata varza a la Cluj, nu stiam ca seamana... si ai dreptate, scapam de impachetat... Pupici si te vizitez dulce...

      Ștergere
  2. eu sunt fan varza si o mancam destul de des, dar in asa prezentare nu am facut-o niciodata ...E bine de stiut:)Multumesc!Pupicei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place... Am spus ca vroiam sarmalute, dar pina la urma a iesit altceva, dar gustul e acelasi... Pupici !

      Ștergere
  3. Daniela , imi pare rau am uitat sa scriu com, acuma am vz :) scuze
    http://cevabun-cevadulce.blogspot.com
    sunt tare zapacita, scuze!!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot cu varza am mancat si eu zilele astea. E tare buna mancarea ta. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci vin si servesc o portioara din varzuca ta, ca a mea s-a terminat... Pupici !

      Ștergere
  5. Wow...cat de buna tre-sa fie!M-as inscrie la o portie dar e post.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Milica, eu mai pacatuiesc, doar miercurea si vinerea nu maninc cu carne... Pupici !

      Ștergere
  6. Vai ce bine arata!!!Si eu aduc orice,numai sa primesc o portie.Cred ca visez la noapte varzica ta!
    Foarte,foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine o portie de mamaliguta, ca te servesc eu cu varzuca... Pupici !

      Ștergere
  7. Mi-ai oprit?Daca nu sa mai faci ca stii ce-mi place varza!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rezolvat, adica fac din nou ca mai am o punguta de carne in congelator... Pupici !

      Ștergere
  8. Eu am noroc ca mai gasesc din cand in cand varza normala....asa ca sarmale imi fac,,,dar stii ceva...mie mi-e dor de varza murata mmmcum avea mama in beci mmmm aromata si sifonata....tot timpul cand scoteam varza din butoi,beam si e cani de moare.....of,am sa visez in noaptea asta!!!!!
    Ideea ta e foarte buna pentru cine nu gaseste varza buna,eu din aia Crauti nu cumpar...
    Pupici si o seara minunata !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu m-am intersectat inca cu varza adevarata, asta e mai mult pentru salata si da... si mie mi-e dor de varza murata si de o cana cu moare.... Of, of... cum ne facem pofta si n-avem... Pupici !!!

      Ștergere
  9. Gro-za-va !Felicitari , mamica de domnisoara alintata .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Diana... si pentru vizita si pentru complimente ! Pupici !

      Ștergere
  10. mmmmmm, ce bunaaa si cu smantanicaa! Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fara smintina nu se poate... hi, hi... adica eu nu rezist, daca nu pun un pic... Pupici !

      Ștergere
  11. o mancare care imi place mult de tot.Pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Wow, o grozavie de varzuca....mai ales cu carnita de vita.....un deliciu!!!!!!Place mult:)Pupici:X

    RăspundețiȘtergere
  13. Da ...si mie imi place aceasta combinatie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Si mie imi place varza sub orice forma! arata tare bine si a ta. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. Danielaaa....deve essere una bomba di bonta'..
    Bravissima!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce tare mi-o place !!!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Dezbracate le place la toti...hi,hi...si pt. o mine o portie cu un mot dublu de smantana, te rog! puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liano, e post mama, nu te gindi la prostii... (sau la alea m-am gindit si eu... hi, hi... Cu mot dublu sa fie... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !