duminică, 10 iulie 2011

Rosii si dovlecei umpluti


O reteta in stil romano-italian, adica mai pe gustul sotului, dar tot cu un fel de umplutura de sarmale romanesti...
Ingredientele folosite de mine:
  • 300 g carne tocata de vita
  • un ou
  • o ceapa de marime mijlocie
  • 80 g orez
  • o legatura patrunjel
  • sare
  • ulei de masline
  • vreo 12 rosii de marime mijlocie
  • doi dovlecei 
  • piper macinat
  • concentrat de rosii
  • 2 linguri parmezan ras
  • 1-2 linguri suc de lamiie
Curatim, spalam si taiem marunt ceapa si o calim in trei linguri de ulei, pina devine un pic aurie. Spalam si taiem marunt patrunjelul. Intr-un castron destul de incapator, punem carnea macinata, orezul spalat, oul (fara coaja, bineinteles), patrunjelul, parmezanul ras, o lingura cu virs de concentrat de rosii (din cel la cutiute sau la tub), vreo trei linguri de ulei (pentru ca e carnea doar de vita si nu are grasime), sare dupa gust, adaugam si ceapa care intre timp s-a racit sau e doar calduta si amestecam cu minuta bine de tot, ingredientele pentru umplutura. 

Rosiile le spalam, stergem de apa, le taiem capacelul iar cu ajutorul unei lingurite dar cu atentie sa nu le rupem, scoatem tot miezul din ele. Dovleceii i-am spalat, taiat capetele si taiat in trei bucati mari, de la care intii am taiat o feliuta pentru capacel, iar cu ajutorul unui cutit si al linguritei, am scos tot miezul. Umplem rosii si dovleceii, ii punem intr-un vas incapator, punem rosiile si dovleceiii, adaugam doua paharute de apa, nu trebuie sa fie acoperite ci doar sa ajunga aproape de jumatatea lor, adaugam si sucul de la lamiie (eu il pun pentru ca dovleceii sint dulci si-mi place sa aiba o tenta acrisoara). 


Am pus intii vasul acoperit cu un capac pe aragaz, ca "sa-si ia vint la fiert", apoi am bagat in cuptorul preincalzit la 175 de grade, pentru cca 45 de minute,  primele 25 de minute cu capac, dupa care am lasat in cuptor fara capac.
Am servit caldute, cu cite un motulet de iaurt natural (asta in lipsa de smintina adevarata).
Pofta mare !!!


10 comentarii:

  1. Danilea nu pot decat sa salivez la pozele tale.de mult ma chinui sa fac legume umplute cu umplutura de sarmale romanesti dar mi-e teama ca sotul meu nu o va agrea si tare mi-e urat sa mancam mancaruri diferite.pup si o seara minunata

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubita, eu zic sa incerci... ca si mie imi era frica la inceput ca nu o sa manince al meu sot, de asta le mai adaptez, mai schimb sau mai adaug ingrediente, ca sa manince... Pupici si multumesc de mesaj !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Le ador ce mai ! si vinetele umplute imi plac... si cu niste coaste de porc langa ;)) hmmm deja imi ploua in gura!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Antonino, ma bagi in pacate... auzi, dar coastele de porc nu le pot servi separat, asa pe gratarel si cu o salatica dietetica... hi, hi... parca ar fi si coastele dietetice... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Yum, ce bun, as manca intr-una! Chiar mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
  6. e bun,faceam si eu,cand apareau pe piata rosii si dovlecei din gradina,o bunatate,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  7. Ador legumele umplute!Te invit cu drag la provocarea lunii Iulie,pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Multumesc, Alexandrina ! Eu sint foarte multumita, ca doar asa o pot pacali pe motata mea sa manince... Pupici si-o saptamina minunata !
    @ Ina, rosiile mele au fost cumparate si le-am folosit repejor ca erau cam molcute, dar dovleceiii sint din gradinita noastra... chiar ca sint o bunatate... Pupici si-o saptamina buna !
    @ Multumesc, Flory ! Pupici si-am sa te vizitez !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt foarte bune,si se pot folosi multe legume.
    Chiar am facut si eu saptamana trecuta !
    O zi faina sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc de vizita, Mimmi ! O seara frumoasa !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !