miercuri, 1 decembrie 2010

Biscuiti cu migdale


Fragezi si deliciosi si merg linga cafeaua de dimineata.
Ingrediente pentru un sac de biscuiti, intr-adevar au iesit multi:
* 375 g faina
* 125 g amidon alimentar
* 250 g zahar
* o fiola aroma de migdale
* un picut de sare
* 2 oua
* 250 g unt rece
* 16 praf de copt
* 250 g alune (eu nu le-am pus)

In reteta originala spunea sa amestec toate ingredientele, eu am mixat bine untul topit dar rece impreuna cu zaharul pina am obtinut o compozitie spumoasa. Am adaugat apoi ouale pe rind, mixind incontinuu, esenta de migdale si sarea, apoi cite un pic din faina cernuta impreuna cu praful de copt si amidonul.
Aluatul obtinut ar fi trebuit sa-l tin la frigider cel putin o ora, asta daca untul ar fi fost rece, eu am format 3 snururi lungi de cca 30 cm, le-am invelit in coala de aluminiu si l-am lasat la frigider toata noaptea.
Am taiat feliute de cca 5 mm si pentru ca nu am pus alune in compozitie (alunele ar fi trebuit taiate bucatele mari, dar m-am gindit ca la cit unt are compozitia, mai bine renunt, deh... silueta care dispare de tot... incet, incet...) am pus pe unele cite o migdale, pe altele feliute de migdale, iar pe altele bombonele colorate, astea din urma pentru domnisorica noastra.
Daca nu aveti rabdare, puteti face bilute si puneti in mijloc o migdala. Le asezam pe hirtie de copt distantiate intre ele, pentru ca altfel se vor imbratisa si le bagam in cuptorul preincalzit la 185 pentru circa 10 - 12 minute, depinde de cuptor, este indicat sa nu va indepartati de aragaz.
Scoatem din cuptor, lasam la racit, sint foarte friabile, cind sint reci le putem conserva intr-o cutie de metal pentru cel putin o saptamina, asta daca rezista.



9 comentarii:

  1. ce bine arata...simpatici foc....astept si reteta...pupici si o seara placuta

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine.. Abia astept reteta... Oare merg facuti si cu stafide?...

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac biscuitii cu migdale, sunt f.parfumati.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felis, nu stiu daca merg cu stafide, ca daca le pui la suprafata cred ca ar fi bune alea tinute un pic in alcool, altfel probabil, nu stiu sigur, se usuca un pic in cuptor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Liana, eu maninc la greu migdale, cu si fara biscuiti, de fapt imi plac migdalele, asa ca pun in multe dulciuri.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !