duminică, 13 noiembrie 2011

Tarta cu pricomigdale





O tarta delicioasa si destul de aratoasa (a se citi frumusica, da ?!)
Ingredientele necesare:
  • 300 g faina de griu
  • 100 g zahar
  • 150 g unt
  • un ou + un galbenus
  • 8 g praf de copt
  • coaja rasa de la o jumatate de lamiie
  • un praf de sare
Umplutura:
  • 175 g gem de cirese negre
  • pricomigdale (cit mai multe, depinde de marimea lor...
  • lichior de migdale

Intr-un castron incapator cernem faina impreuna cu praful de copt si adaugam untul rece taiat cuburele. Ne apucam frumos cu minutele si framintam pina vom obtine un fel de aluat, adica multe, multe firimituri. Adaugam apoi zaharul, sarea, coaja de la lamiie si amestecam ingredientele. Adaugam oul si galbenusul si incepem din nou cu minutele (deci, nu folositi mixer sau alte minuni, da ?!) si framintam incetisor pina vom obtine aluatul de tarta (dar asta stiti voi cum se face, ca doar ati mai facut, nu ?)
Invelim intr-o folie aluatul si-l bagam in frigider timp de 30 de minute. Intre timp, preincalzim cuptorul la 175 de grade, iar dupa ce a trecut jumatatea de ora, scoatem aluatul, il cintarim, facem repede o socoteala, adica impartim la trei... Doua treimi din aluat il intindem pe hirtie de copt, punem alta coala deasupra si cu sucitorul/melesteul (instrumentul propriu) intindem aluatul de cca 3 mm grosime, apoi departam prima coala, rasturnam foaia in tava pentru tarta si incetisor indepartam cealalta coala (cam lunga explicatia mea, dar credeti-ma ca dupa o saptamina de febra, nu stiu cum de-mi mai amintesc literele)...
Continuam..., aaa, uitasem sa spun, in tava n-am pus nici ulei nici faina, am lasat-o asa cum era ca doar aluatul are unt si nu se lipeste. Am tiparit bine aluatul ca sa se lipeasca de peretii tavii, am uns cu gemul de cirese negre (mmm, ce bunatate), iar pricomigdalele le-am trecut prin lichiorul de mandorle (atentie, trebuie trecute repejor, ca le-am trecut precum melcul si s-au cam lasat cind le-am bagat la cuptor). Intindem cealalta foaia de aluat la fel ca pe precedenta, acoperim pricomigdalele si sigilam marginile. Mie mi-a fost frica sa nu se umfle in pene aluatul si am intepat pe ici, pe colo... cu o scobitoare (deci, concluzionul... nu e necesar sa fie intepat).
Bagam tava in cuptorul preincalzit la 175 de grade (dar asta am mai spus) si lasam timp de 30-35 de  minute, depinde de cuptor. Lasam apoi la racit si taiem felii, nu va pot spune in cuvinte cit e de buna, iar dimineata la cafea a mers de minune, desi nu am acoperit-o era frageda, asa ca pentru dintucii mei...
V-am pupicit si va doresc o duminica placuta in continuare !



35 de comentarii:

  1. Ciao Dani, ma come vengo a trovarti e mi fai vedere questa bontà e ti tieni segreta la ricetta? buona domenica golossona, Alex

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat arata! Trimite o felie si aici la mine....tare mi-e pofta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alex, scusa... adesso ho scritto anche la ricetta. Baci e buona domenica !

    RăspundețiȘtergere
  4. Danutza, iti trimit ca mai am o bucatica... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumoasa este asa "ninsa".Gustul sigur este pe masura.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau si eu o feliuta!! dau un cupcakes, hai 2 -3 ;) Sunt innebunita dupa pricomigdale! pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat e de frumoasa si cred ca e un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, DiaMar ! Si mie mi-a placut mult cum arata, iar de gust nu mai spun cit e de buna... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Antonina, vin imediat cu o feliuta, dar sigur tii promisiunea si dai 3 cupcakes, da ??? Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc frumos, Livia ! Daca sotul a dat verdictul e ca super, atunci il cred si spun ca e cea mai buna tarta facuta pina acum...

    RăspundețiȘtergere
  11. Oau, ce dor mi-a fost sa vin la tine Daniela, nu pot sa uit minunatiile pregatite, arata foarte bine, incat voi veni de fiecare data! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc frumos, Adela ! Draguta ca de obicei... Pupici si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  13. Un desert minunat, servesc ca mi-ai facut pofta. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Printeselor,ce mai faceti in afara de bunatati ca aceasta?Cum e scoala ,ca noi suntem bagati pana la gat in invatat:(Va pupicesc pe amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce buna trebuie sa fie ...arata tare bine ,imi place mult !
    bacioni

    RăspundețiȘtergere
  16. Trebuie sa fie delicioasa......am asa o presimtire ca o voi face si eu...daca nu ta superi...hihihihi
    Sincer imi place ideea .Ma bucur ca ti-a trecut febra,caci si eu m-am luptat cu o otita....de n-am gatit mai nimic...deh,am fost in infortunio....
    Te pup si-ti urez o saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc, Sara ! Serveste ca e foarte gustoasa... Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  18. Teo, multumesc de intrebare... ne descurcam cu scoala, dar aici au metode cam aiurea, intii invata sa citeasca in cursiv, apoi invata sa scrie si cica pina la craciun trebuie sa stie sa citeasca. Asa ca, la fel de ocupate sintem si noi, dar crestem mari, nu ?! Pupici si spor la invatat !

    RăspundețiȘtergere
  19. Petronela, daca o faci imi spui si mie daca ti-a placut, da ?! Mi-a trecut febra, dar acum ma lupt cu servetele si noaptea, ca-mi curge nasul, asa ca diseara ma bag cu capul in lighenasul cu inhalant si trintesc si-o patura in cap ca sa-mi desfund capul si sa-mi revin, ca am o gramada de treburi. Te pupicesc si sanatate multa !!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mie imi spui, care am avut-o in fata ochilor si sigur o voi face ori de cite ori, sufletelul imi va cere sa-i dau o felie de tarta...

    RăspundețiȘtergere
  21. ce bunatate de tarta ai facut !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce minunatie ai mai combinat,super arata ,baci!

    RăspundețiȘtergere
  23. Imi place!Arata super bine si cred ca e delicioasa!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc, Catkitchen ! A iesit intr.-adevar o bunatate... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc, Violette ! e deliciu delicios... vezi ca a iesit atit de buna, incit vorbesc la dublu, sau scriu... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  26. arata intr-un mare fel.salivez rau de tot.ma gandeam sa te vizitez dar am auzit ca si prin Italia sunt inundatii.pupici

    RăspundețiȘtergere
  27. Sarah, vino mami si prepar si o tarta... sotul e italian, avem o casuta linga Roma, dar noi locuim in Elvetia, iar aici nu sint inundatii... Ce zici, pun de cafea `? Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !