marți, 31 mai 2011

Covrigi fragezi/Bretzel morbidi



Covrigei gustosi, fragezi si deliciosi... 
Ia covrigul neamule...
Dupa o saptamina de varicela, deja am luat-o pe aratura... asa, moldoveneste, ca asa-i frumos...
Ingrediente pentru 6 covrigi rotofei, cum maninci, cum mai vrei...
  • 310/320 g faina (Manitoba am pus eu) 
  • 12 g de drojdie proaspata (4 g drojdie uscata) 
  • 100 ml de lapte caldut
  • 100 ml de apa calduta
  • 30 g unt
  • 3 g sare
  • 5 g zahar (eu din greseala am pus vreo 7 g, nici o problema...)
  • 1,5 litri apa pentru fiert + 40 g bicarbonat
  • un galbenus + o lingura lapte, pentru uns
  • seminte de susan
  • sare din aia pentru muraturi (nu am pus)
Intii de toate, dizolvam drojdia in apa calduta, timp de citeva minute, pina se formeaza o spuma la suprafata. In cuva masinii de facut piiine, am cernut faina pe care am amestecat-o cu sarea si zaharul, am adaugat drojdia dizolvata in apa si am apasat pe butonul framintare. Adaugam din cind in cind cite un pic din laptele cald si framintam pina aluatul se dezlipseste de peretii vasului. Abia in acest moment adaugam untul moale (la temperatura camerei, ca la 30 de grade cite erau, s-a topit si rastopit).  Acoperim aluatul si-l lasam la dospit cca doua ore. Rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l impartim in bucati de cca 90 de grame, formam cordonase lungi de 30 cm si le lasam citeva minute la dospit, timp in care punem apa cu bicarbonatul la fiert. Luam fiecare cordonas si-l lungim pina obtinem snururi lungi de 60 de cm, apoi dam forma covrigeilor. Daca nu stiti cum, aici gasiti instructiunile. Cind apa incepe sa fiarba, punem pe rind cite doi covrigi si-i lasam cite 30 de secunde pe fiecare parte, deci dupa ce numaram frumos pina la 30, intoarcem covrigii si continuam numaratoarea. Ii scoatem din apa cu ajutorul unei palete si-i punem in tava tapetata cu hirtie de copt. Aceeasi operatiune o facem si cu ceilalti covrigei. 
Separat, zbatem galbenusul impreuna cu laptele (in reteta originala era doar galbenus, dar era prea gros), ungem cu pensonul covrigeii si presaram seminte de susan (dupa cum am spus, sare nu am mai presarat). 
Bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade si-i lasam timp de cca 15 minute, sau pina vedem ca s-au rumenit frumos (depinde cit de rumeni ii dorim si cit de crocanti sau fragezi). 
Va invit sa-i serviti calduti sau reci si... hmmm.... merge si o bericica linga ei... ufff, fugi ispita...

Reteta am descoperit-o pe blogul lui Mary 

19 comentarii:

  1. mmm , am simtit eu mirosul de aluat copt si no ca am venit , sa poftesc pe langa ecran :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata tare bine acesti covrigi! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Merhaba; ellerine sağlık,sevgilerrr....

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata Daniela,mi-ai facut o pofta!!!pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Boscodino, fugi in bucatarie si treci la treaba, ca si eu poftisem pe linga ecran si-a trebuit sa-mi satisfac poftele... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Eccoli, proprio belli e buoni eh?! Ti sono venuti benissimo, brava :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc, Adela ! Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. Ziyaret ettiğiniz için teşekkürler, Annemineli !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Flory ! Pupici si-o zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  10. Grazie, Mary !!! Quando li ho visti sul tuo blog, non ho resistito alla tentazione... Buoni, buoni... Baci !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiu de cate ori am vrut sa-i fac si eu,dar aveam emotii cu oparitul,nu se deformeaza?
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Wau ce bine arata covrigeii tai...si-mi imaginez ca-s crocanti...si sarati...si berea rece...si iar un covrigel...
    Si-ti urez o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Janet, nu trebuie sa ai emotii, doar la intors trebuie sa-i iei mai usurel. Daca dai click la covrigi, vezi ca am mai facut si din cei micuti, acolo a fost un pic mai greu, ca riscam sa se desfaca, dar cu astia mari, nu-i nici o problema. Pupici si-o seara minunata !

    RăspundețiȘtergere
  14. Petronela, la covrigeii micuti, sigur n-as rezista sa nu beau si o bericica, dar acolo e vorba de asezat in fata televizorului si de rontait... hi, hi... Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  15. Buuuni, foarte buni!!! Seara buna! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat .. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc, Danutza ! Pupici si-o zi buna !!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Che bontà, devo proprio stare alla larga dalla tua cucina per non ingrassare. Ciaoooo

    RăspundețiȘtergere
  19. Alex, io dico di avvicinarti... Baci !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !