sâmbătă, 14 mai 2011

Tort aniversar "44" - Tanti auguri a me !!!


De ce l-am numit asa ?
Ghici...
Misterul a fost dezlegat... acum he, he... acum 44 de ani am venit pe lume, eu... cea mai mica membra a familiei...
Va invit la o feliuta de tort


si un pahar cu sampanie...
Am aparut pe lume la ora 17, asa ca... am suflat in luminarele abia in seara asta...


Blat Victoria Sponge (sursa):
pentru o forma de 20 cm, avem nevoie de urmatoarele ingrediente: 
  • 200 g unt la temperatura camerei
  • 200 g zahar
  • 4 oua marime mijlocie
  • 200 g faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • aroma de vanilie (eu am pus rom ca alta nu aveam)
  • doua prafulete de sare
Preincalzim cuptorul la 180 de grade. Mixam bine untul impreuna cu zaharul si esenta de vanilie (rom). Intr-un castronel zbatem putem ouale apoi adaugam cite un pic peste compozitia de unt+zahar, mixind la o viteza mijlocie. Micsoram viteza (adica la cea mai mica) si adaugam cite un pic din faina cernuta impreuna cu praful de copt. Tapetam tava cu unt si faina, rasturnam compozitia si bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 30-40 de minute (eu 40 de minute). Lasam la racit in tava timp de 10 minute, abia apoi scoatem blatul din forma. Cel mai bine e sa facem blatul cu o zi inainte de a face tortul, ca sa-l putem taia mai bine. Blatul este fraged... rezultatul... garantat...
Crema folosita de mine e inventata pe moment, pentru ca am vrut sa fac tortul cu crema ganache de ciocolata alba, dar era prea tirziu (adica noapte) si as fi riscat sa fac tortul in ziua aniversarii.
  • un pliculet crema de vanilie
  • 100 g mascarpone
  • 40 g zahar praf
Am facut intii crema de vanilie dupa instructiunile de pe plic, iar separat am mixat mascarponele cu zaharul, apoi le-am adaugam peste crema de vanilie. Am taiat blatul in trei, am insiropat cu suc natural de la portocale, m-am jucat un pic cu lingurita ca sa decorez tortul, apoi am presarat un pic de nuca de cocos roz (pliculet achizionat in tara), un trandafiras galben si zmeurele (fructe de padure). 
Multumesc tuturor care mi-au lasat mesaje, pentru mine... care sint departe de casa, a contat foarte mult...
Multumiri din suflet !!!


28 de comentarii:

  1. La multi ani, Danielutzaaaa! Sa ai parte numai de bucurii si impliniri, sa fii sanatoasa si voioasa si iubita! Petrecere frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani fericiti si plini de bucurii, alaturi de cei dragi tie.
    Weekend minunat iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. LA MULTI,MULTI ANI plini de sanatate si fericire! Sa te bucuri de toti cei dragi tie si...te imbratisez cu mult drag!!!!
    Un weekend minunat si...petrecere frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicidades, Auguri e la multi ani!!!! ora mi merito una fetta ;) Un bacione, Alex

    RăspundețiȘtergere
  5. La Multi Ani!cu multa fericire,sanatate,bucurii!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos, Micule ! Pupici si un sfirsit de saptamina cit mai placut !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult, Petronela ! Un sfirsit de saptamina cit mai placut, alaturi de un pupic si o imbratisare !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Grazie, Alex ! Tre fette, perche hai fatto gli auguri in tre lingue diverse... Baci !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult, Carmen ! Pupici si un weekend minunat !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani!!!!Multa fericire si multe impliniri iti doresc!Pupici!
    PS. Si eu sunt nascuta in mai, dar sunt zodia gemeni:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc, Danutza ! Eu sint tauras, dar am domnisoara care e in gemeni... fete puternice si frumoase... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Carissimi auguri..
    un forte abbraccio!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Grazie mille, Enza ! Baci e buona domenica !

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc mult, Alexandrina ! Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani fericit, multa sanatate si multe impliniri alaturi de cei dragi! duminica placuta! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc mult, Adela ! Pupici si o duminica minunata sa ai !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Danutzaaaaaa...ops...tardi x la torta ma mai tardi x farti i miei migliori auguri cn tante altre bellissimissime ricettine golose...:D...ti abbraccio forte forte

    RăspundețiȘtergere
  18. Grazie mille, Novelina ! Un grande bacione per te !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Tanti cari auguri! Complimenti per la torta!

    Giovanna

    RăspundețiȘtergere
  20. Grazie mille, Giovanna ! E grazie anche per la visita !!!

    RăspundețiȘtergere
  21. La multi ani, cu intarziere, dar spus din inima si cu mare drag. Pupici cu lipici si sa-ti dea Bunul Dumnezeu numai bucurii. :* :*

    RăspundețiȘtergere
  22. Primesti cu La Multi Ani asa cu intarziere? Iti doresc sa fi sanatoasa, fericita si implinita. Imi pare rau ca nu am fost prezenta la o felie de tarta!

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc mult de urari !!! Nu-i tirziu, pentru ca fiica'mea de o saptamina imi cinta in fiecare zi "La multi ani!" si-mi face tortulete din fructe... Pupici si inca o data, multumesc !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !