duminică, 29 ianuarie 2012

Biscuiti ninsi


Ninge, ninge... in sfirsit a venit si la noi iarna... Pai e frumos asa, cu muntele in spatele casei si sa nu vad zapada de vreo 3-4 ani ?! Pai daca tot e alb peste tot, numai buna e vremea de facut biscuiti, ninsi bineinteles...
Ingrediente:

  • 3 galbenusuri
  • 60 g zahar
  • un pliculet zahar vanilat
  • 125 g unt
  • 250 g faina
  • 8 g praf de copt
  • gem de mere (sau de care avem)
Am separat intii ouale, am mixat galbenusurile impreuna cu zaharul si zaharul vanilat, pina s-au albit galbenusurile si zaharul s-a topit. 
Am adaugat untul la temperatura camerei si am mixat din nou, apoi am inceput sa adaug cite o lingura din faina cernuta impreuna cu praful de copt. 
Mixam pina se incorporeaza bine ingredientele. Intre doua foi de hirtie de copt, intindem aluatul (eu am pus doar sub aluat o coala si intindem frumos aluatul cu sucitorul/melesteul/facaletul din dotare, pina vom obtine o foaia nu prea groasa, dar nici prea subtire (scuze, am uitat sa masor)...
Punem foaia cu tot cu aluat in tava de copt si o bagam in frigider pentru cca 30 de minute. Scoatem din nou tava (tavile, ca eu am avut doua) taiem forma dorita, eu am inaugurat noile forme... daca dorim o parte le putem lasa intregi, iar la cealalta jumatate de biscuiti le facem o gaurica in mijloc,... eu le-am gaurit pe toate. 
Bagam din nou la frigider, tavile tapetate cu hirtie de copt pe care am pus biscuitii, timp de 30 de minute. 
Incalzim intre timp cuptorul la 160 de grade, iar cind au trecut cele 30 de minute, bagam pe rind (nu amindoua deodata) tavile in cuptor, timp de cca 15 minute (daca biscuitii sint mai mari, putem lasa si 20 de minute), dar asta vedem la fata locului, da ?!
Lasam la racit, apoi lipim doi cite doi, cu gem de mere  (fiecare pune de care are) si-i presaram cu un pic de zahar praf. 



Cu aluatul ramas, am mai facut niste biscuiti micuti... sint deliciosi, dar cam putini, tura viitoare trebuie sa maresc cantitatea de ingrediente. 


Va doresc o duminica placuta ca noi ne pregatim sa facem un omulet de zapada, iuhuuuuuuuu...

36 de comentarii:

  1. Simpatici biscuiti!

    Te asteapta un premiu, la mine pe blog.
    Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buni tare biscuitii.
    Si eu ies in gradina cu Diana sa facem un om de zapada maaaaare.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, noi am terminat omuletul de zapada, dar nu-i prea mare, ca zapada e micuta si mai incepe sa se si topeasca... Pupici si sa aveti spor sa-l face maaareee...

      Ștergere
  3. Foarte buni, si mi-ai facut pofta.
    Duminica faina sa ai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu trebuie sa fac des biscuiti, ca reclama familia cind se termina... cica aia cumparati nu sint buni... Pupici si o duminica placuta !

      Ștergere
  4. Foarte frumosi,formele sunt grozave!Pupici si nu papati toti biscuitii:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sint cam obsedata de forme-formine... am forme cumparate si inca nefolosite... dar tot nu ma opresc... Pupici si te asteptam la biscuiti ...

      Ștergere
  5. Ce bunuti sunt biscuitii. Cred si eu ca se termina repede. Eu o sa fac cantitate dubla, si nici asa nu cred ca o sa ne ajunga :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar daca fac cantitatea dubla, nu ajunge... dispar... eu doar gust, iar sotul si fetita "rad" tot, hi. hi... Pupici !!!

      Ștergere
  6. sant deliciosi, de unde ai cumparat formele ?
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu locuiesc in Elvetia si le-am gasit la un magazin proaspat deschis si cu oferte... adica costau vreo trei euro, o cutiuta cu cinci bucati dar de marimi diferite... O seara placuta si multumesc de vizita !

      Ștergere
  7. Eu tocmai am sosit de la munte, asa ca servesc biscuitii tai sa-mi amintesc de zapada :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, trebuia sa vii la mine, munte e in spatele casei, iar de aseara avem si zapada, cam putina dar mai bine decit deloc... Pupici !!!

      Ștergere
  8. Se pare ca esti in ton cu vremea ;) ... cred ca sunt deliciosi biscuiteii , iar la cati ma vazut zilele astea postati , trebuie s afac si eu !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu fac des ca reclama familia, daca nu au biscuiti pe masa dimineata la lapte si cafea... iar cumparati nu mincam ca au prea multe E-urrriiii... Pupici si-o saptamina minunata !

      Ștergere
  9. Daniela vad ca am fost in acelasi gand de mancare,adica biscuiti, numai ca ai mei nu sunt ninsi :))ai tai arata grozav in ton cu vremea de afara :))Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Facem schimb iubita... in tara aveti multa zapada, eu sa am macar pe masa, daca cea din gradina dispare... Pupici !

      Ștergere
  10. passamene un po'....li inzuppo nel mio sterile
    bicchier di latte...buonissimi!!
    baci e ..Buona settimana!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, sono morbidi e stano bene, ma vicino al latte... Baci e buona settimana !

      Ștergere
  11. Sa stii ca eu nu am facut niciodata biscuiti , dar astazi chiar am de gand sa fac chiacchiere caci la noi sunt pline magazinele acum inainte de carnaval !

    p.s. te asteapta un premiu la mine pe blog ! pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Biscuiti fac des, dar chiacchiere nu maninca familionul... si aici sint pline magazinele, tot in asteptarea carnavalului... Multumesc de premiu ! Pupici si-o saptamina minunata !

      Ștergere
  12. Un premiu asteapta sa fie revendicat!! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi plac tare mult biscuitii tai:X Am ajuns prea tarziu pentru a mai servi...dar data viitoare am sa fiu pe faza....:)Pupici si sa va bucurati de zapada cat mai aveti!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, se topesc in gura de fragezi ce sint, doar ca nu mai am, miine confectionez altii... Iar de nins, a mai nins si astazi un pic... Pupici si o seara placuta !

      Ștergere
  14. Eu nu am forme de biscuiti...:( Am vazut ca tu ai o gramada de forme, care la noi nu se gasesc, ce ma fac si cum fac sa mananc si eu bunaciuni din astea, huh? :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii tai cu un pahar, important e ca maninci biscuiti buni... Cit despre forme, eu sint obsedata, cumpar cind vad in oferta, nu rezist... iar biscuiti fac destul de des... Pupici !!!

      Ștergere
  15. Ce dragalasi sînt biscuiteii!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  16. Deliciosi si frumosi tare...biscuitii facuti de tine:)Si noi santem mari consumatori de "rontaituri" (ai mei asa le zic). pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... ai mei rontaie mai ceva ca iepurasii... Pupici si multumesc de vizita !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !