joi, 21 iulie 2011

Vellutata di zucchine/Supa crema de dovlecei


E prima data cind fac acest fel de mincare si pot spune ca am fost foarte multumita de rezultat, pur si simplu e delicioasa. 
Ingredientele folosite:
  • 3 dovlecei (din gradina...
  • o ceapa micuta (tot de-acolo...
  • 5-6 frunze de busuioc (productia proprie...
  • ulei de masline (de la magazin...
  • un cub knorr (cumparat...
  • 4-5 felii de piine
  • parmezan ras (optional...
Intii de toate spalam si taiem felii subtiri dovleceii... sau daca doriti, puteti sa-i dati prin razatoarea cu gauri mari. Punem in tigaia de prajit ulei si prajim putin, doar cit sa devina aurie, ceapa curatata, spalata si taiata. Adaugam dovleceii, punem apa doar cit sa acoperim, nu exageram..., adaugam cubuletul de knorr si punem capac deasupra. Lasam pe foc la flacara mijlocie, cca 10-12 minute. Ultimele minute adaugam busuiocul spalat si taiat marunt, care da o aroma placuta cremei de dovlecei.
Cit timp lasam dovleceii pe aragaz, preincalzim cuptorul la cca 175 grade, taiem feliile de piine cuburele si le rumenim in cuptor (timpul nu-l pot spune, ca depinde de piine si de cit de prajite vreti sa fie crutoanele). 
Cind dovleceii sint gata,  mixam toata compozitia si o servim calda, fie cu crutoane de piine (eu am exagerat ca am pus cam multe in farfurie...), fie o serviti asa cu parmezan ras deasupra sau poate fi servita cu putin orez preparat separat. 
Rapid si gustos, domnisoara a avut un pic probleme la mincat, nu pentru ca nu-i placea gustul, ci pentru ca nu-i place mincarea de culoare verzuie, dar a fost foarte multumita astazi, ca a spus ca a innotat bine la curs pentru ca a mincat tot din farfurie, iar verdele ii da putere multa...
Pofta mare !!!

12 comentarii:

  1. marturisesc ca n-am facut pana acum supa crema de dovlecel si nici n-am papat dar cred ca-i delicioasa.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. Wuau numai specialitaturi in ultima vreme...de cat timp n-am mai facut si mancat minunea asta...si-mi mai place si aia cu praz si cartofi....bravo draguta ,asa-mi mai improspatezi memoria!
    Garantez ca-i foarte gustoasa (pentru cei care inca n-au mancat asa ceva)
    Te-am pupat si o zi minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarah si eu am facut pentru prima data, dar acum stiu ca dovleceii pe care i-am pus in congelator, ii voi folosi la iarna cu succes... Pup !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Petronela, cu praz si cartofi inca n-am facut, dar nu-i tirziu sa fac, nu ?! Pupici si o seara placuta !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. As incerca,asa doar pentru mine o portioara,pe mine ma tenteaza,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am mancat niciodata dar cred ca este foarte buna, buna explicatie pentru Isabella, sau sa inteleg caci ea a facut aceasta remarca cum ca a vut putere la innot, daca a mancat ? Oricum ar fi mi-a placut tare mult! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Flory, sigur iti va placea... si eu aveam dubii, tot am aminat sa fac reteta, dar cum dovleceii ma trageau de fusta prin gradina, iar vremea isi facea de cap cu ploi si frig, numai bine am facut-o si-am papat-o ... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Adela, i-am facut intii un discurs, ca tot ce maninca si are culoare verde (spanac, castraveti, mazare...) ii da putere si face tot ce vrea, iar ea fiind multumita de rezultatul de la innot, si_a amintit cind a ajutat-o si i-a dat forta... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Esti o fericita ca papa noruca supa de asta! Ai mei ar fugi mancand pamantul. :))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Daaa, clar trebuie sa incerc si eu, arata yumiiiiiiiii!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cuscra, am pacalit-o... Imi aduc aminte, ca eu am descoperit mincarica de urzici cu vreo citiva ani inainte de a ma marita. Nu mincam ca era verde... iar dupa aia as fi mincat toata ziua... Le arati desene cu mincatorul de spanac si vei vedea ca reusesti...

    RăspundețiȘtergere
  12. Danutza, nu arata in poze cit e buna la gust... Vorba Petronelei, fac publicitate ca e gustoasa si sanatoasa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !