luni, 3 ianuarie 2011

Biscuiti de craciun


In primul rind, va urez "La multi ani ! si bine ne-am regasit in 2011, cu o urare pentru mine de a fi mai harnicuta si sa incerc sa postez retete interesante pentru prietenii mei vizitatori.
Incep sa postez retetele pregatite cu ocazia sarbatorilor, ca altfel dupa aia uit ce modificari am mai facut la ele.

Biscuitii de craciun ingrediente:
* 500 g faina
* 250 g unt
* 150 g zahar pudra
* un ou
* un picut de sare
* coaja rasa de la o lamiie
* esenta de vanilie (sau de care avem)

In vasul de la mixer, punem untul rece taiat bucatatele, zaharul, sarea, oul, coaja de lamiie, esenta si mixam bine ingredientele. Adaugam incet cite un pic din faina cernuta si mixam in continuare, pina obtinem o mingiuta.
Invelim aluatul intr-o punga (in cazul meu) si-l punem in frigider pentru circa 2 ore.
Scoatem aluatul de la frigider, il intindem (grosimea trebuie sa fie de 3-4 mm), decupam cu formele din dotare, asezam biscuitii in tava pe hirtie de copt.
Bagam tava in cuptorul preinlcazit la 180 de grade, timp de cca 15 minute, depinde de aragaz, stati cu ochii pe cuptor sa nu se coloreze prea tare.
Scoatem din cuptor, lasam biscuitii sa se raceasca si ii glazuram (reteta o gasiti aici), atentie glazura o turnam peste biscuiti cu lingurita, eu m-am grabit si-am dat cu un pensonas si nu au iesit frumosi. Daca ii vreti colorati, puneti in glazura un pic de colorant, care mie mi-a lipsit ca nu am gasit sa cumpar si am improvizat cu un pic de sirop de visine.

2 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !