duminică, 9 ianuarie 2011

Tronccheto di natale/Tort trunchi de copac


"Trunchiul de copac" e un tort care se serveste in ziua de craciun, asta in afara de panettonele traditional.
Nu stiu daca exista o reteta anume sau fiecare il face cum vrea, asa cum am facut eu.
Blatul l-am facut dupa reteta de la aceasta  rulada cu care eu fac multe dulciuri pentru ca e pufoasa si imi place foarte mult.

Crema nu am facut-o dupa o anumita reteta. Ingredientele folosite de mine:

* un plic crema pasticcera
* 100 g mascarpone
* doua linguri sirop de visine
* 120 g frisca
* visine
Pentru stropit blatul:
* sirop de visine
Pentru glazura:
* ciocolata amaruie 

Pregatim intii blatul dupa reteta de mai sus.
Crema pasticcera o preparam dupa instructiunile de pe plic la care adaugam mascarponele si mixam ingredientele, apoi adaugam cele doua linguri de sirop de visine si frisca batuta spuma si amestecam usor cu o lingura de lemn.
Intindem blatul din care am taiat o bucatica separat pentru bucatile de trunchi, stropim nu prea mult cu sirop de visine, punem visinele deasupra si rulam si glazuram cu ciocolata amaruie topita pe aburi


am facut dungulitele cu ajutorul unei furculite si am ras un pic de ciocolata pe deasupra, adica am vrut sa arate ca nins...


 

6 comentarii:

  1. Foarte dragut tortuletul! Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. LA MULȚI ANI,DANIELA!
    Un an plin de bucuri și împliniri..
    și cât mai multe bunătăți să faci...
    O săptămână minunată îți doresc!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Traditionalul Buche de Noel sau pe romaneste Buturuga de Craciun, are neaparat ca umplututa o crema de ciocolata si alune. In rest asa cum l-ai facut si tu. O seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Elena ! Iti doresc si tie un an minunat ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Sara ! Nu stiam, iti multumesc ca ai raspuns la intrebarea pe care o puneam la inceputul postarii. O saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !