miercuri, 5 ianuarie 2011

Piine bradut


Bradulet, bradut dragut, ninge peste tine... ninge, ninge, ca miine desfac bradutul din casa, desi... ma apuca tristetea, dar trebuie sa am rabdare pina la craciunul viitor, nu ?!
Eh, dar vroiam sa postez reteta piinii bradut si m-am luat cu vorba, deh... virsta...

Reteta e cea de la piine Dunarea cu mici modificari, scrise cu rosu:

* 150 g faina manitoba
* 325 g faina 0
*12 g drojdie proaspata
* 300 g de lapte
* 20 g zahar
* 50 g unt
* putina sare (4 g)
* un ou pentru uns
* pentru decorat bradul: mac, susan + bombonele colorate pentru biluta care e in virful bradului

Punem in robot fainele cernute (cred ca merge si cu faina normala), adaugam drojdia rupta bucatele, zaharul, untul taiat feliute subtiri, laptele caldut si doar dupa ce am amestecat bine ingredietele adaugam si sarea (sarea nu trebuie sa intre in contact cu drojdia, de aceea o adaugam la sfirsit). Am framintat aluatul circa un sfert de ora, l-am lasat la crescut circa doua ore, il lasati sa creasca pina isi dubleaza volumul. Tura asta a crescut mai mult decit atunci cind am facut aluatul pentru prima data.
Rasturnam aluatul pe masa de lucru usor infainata, facem bilute de 40 g una si am asezat bilutele in tava tapetata cu hirtie de copt, in forma de bradut.
Am lasat la dospit cca 40 de minute, am uns cu oul zbatut si am presarat pe fiecare biluta mac, susan si bombonelele colorate.


Bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pentru circa 20 de minute, dupa primele 10 minute acoperim cu o alta hirtie de copt, ca sa nu se rumeneasca prea tare bradutul.
Scos din cuptor... frumusel, nu ?! Cind s-a racit, Isabella a sustras doua bulcute pe care le-a papat cu brinza topita...

si o poza cu bradutul nostru...


4 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !