joi, 17 februarie 2011

Rinichi de vita cu piure de cartofi



Nu toata lumea maninca rinichi, eu sint innebunita dupa ei, imi plac foarte mult. Dar sa va povestesc cum ii prepar eu:
* 2 rinichi 
* 1 ceapa micuta 
* un catel usturoi 
* foi de dafin 
* jumatate pahar vin rosu
* o lingura concentrat de rosii
* sare 
* piper

Intii de toate curatim rinichii de interiorul alb, apoi ii taiem bucati nu prea mici pentru ca scad mult, apoi ii spalam bine. Daca vi se pare ca au un miros ciudat puteti sa-i opariti un pic cu apa in care puneti un pic de otet, eu de asta pun vin cind ii gatesc. Intr-un vas calim un pic ceapa spalata si taiata marunt impreuna cu usturoiul curatat si taiat feliute mici,


adaugam carnea, apoi o imbatam cu vinul rosu/negru/alb, nu conteaza culoarea...invirtim incontinuu pina se evapora, adaugam foile de dafin (eu am pus mai multe pentru ca le-am luat din copac si erau verzi, deci nu aveau un parfum puternic), adaugam apa cit sa acoperim ingredientele, punem concentratul de rosii, saram si piperam dupa gust si lasam la foc mijlociu pina scade apa si rinichii sint fragezi,  daca mai e nevoie mai adaugam un pic de apa. Atentie ca trebuie sa ramina un sos delicios de la rinichi. Servim alaturi de un piure de cartofi sau mamaliguta calda. Si cu aceasta reteta... l-am facut si pe sot sa manince cu gust rinichii...
Pofta buna !


6 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !