luni, 13 aprilie 2009

Cheesecake cu ciocolata si ricotta

Cum sotul a cumparat un kg de ricotta, a trebuit sa gasesc si o reteta ca sa pot consuma, macar jumatate din ea, asa ca asta a fost pe post de pasca pe masa noastra de paste. Ei, daca m-as fi straduit, probabil as fi putut face o pasca adevarata, dar imi cazusera ochii pe reteta asta si nu m-am putut abtine sa nu o fac si sa maninc o feliuta dulce, dulce... Blat :

  • 200 g biscuiti digestivi
  • 30 g ciocolata amaruie
  • 40 g mandorle
  • 80 g unt

Umplutura:

  • 450 g ricotta
  • 3 oua
  • 100 ml frisca lichida
  • 100 g zahar
  • 50 g faina
  • coaja rasa de la 1/2 lamiie

Glazura:

  • 60 g ciocolata amaruie
  • 6 linguri cu lapte

iar pentru decorat ciocolata amaruie si alba

Topim untul la MO sau pe aragaz la foc mic, fara insa a-l fierbe, apoi il lasam la racit. In mixer punem biscuitii (eu am pus normali si cred ca am gresit, dar pentru mine toti biscuitii sint digestivi, nu prea stiu cum ar trebui sa fie), mandorlele, ciocolata si macinam totul bine, bine.

Adaugam untul, sau invers cum am facut eu, adaugam compozitia de biscuiti peste unt si bagam mixerul in ea, pentru citeva secunde, pina se amesteca toata compozitia de biscuit.
Luam o forma detasabila de 24 cm diametru (a mea a fost mai marisoara), punem doar pe fundul formei hirtie de copt, iar marginile le ungem cu unt si le tapetam cu faina.
Punem compozitia de biscuiti in forma si apasam cu o lingura, nivelind bine, in asa fel ca sa se rezulte o suprafata egala.
Intr-un castron amestecam cu o lingura de lemn, ricotta cu zaharul , adaugam si ouale pe rind, amestecind bine dupa fiecare, apoi frisca lichida, nu cumva sa o zbateti sa se intareasca , faina cernuta, vedeti ca am si dovada pozata ca am cernut-o ... si coaja de lamiie
Amestecam cu atentie toate ingredientele si rasturnam toata compozitia peste biscuiti, dupa care nivelam cu lingura. Bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru circa 40 de minute. De fapt, puteti face o proba cu scobitoarea si scoateti dupa 30 de minute, asta depinde de cuptorul fiecaruia. Cu citeva minute inainte de a scoate cheesecake-ul din cuptor, punem intr-un castronel ciocolata si laptele si le topim la MO (asa am facut eu, voi puteti sa topiti cioco, pe un vas cu apa calda).
Asa arata scos din cuptor, dupa care distribuim uniform, ajuntindu-ne de o lingura, toata glazura de ciocolata si lapte, cit timp asa zisul tortulet este inca cald. Dupa ce se raceste un picut, mai radem deasupra ciocolata amaruie si alba. In loc de blatul de biscuiti, putem pune un aluat de tarta, pentru ca biscuitii mei au fost cam sfarimiciosi.
Lasam la racit, scoatem frumos pe o farfurie si-l bagam la frigider pentru cel putin trei ore. Eu l-am lasat peste noapte, iar a doua zi l-am scos din frigider cu o ora inainte de a-l servi. E ceva... hmmm, bun si dulceee... deci, pentru iubitorii si amatorii de dulciuri dulci. Nu rideti, ca pot fi si dulciuri amarui, cu gust de lamiie, dar asta-i dulce-dulce...

4 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !