joi, 2 aprilie 2009

Tarallini - Covrigei






Ceva bun de rontait cind ne uitam la televizor. Cum eu sint innebunita dupa acesti covrigei si cum o punguta de vreo 20 covrigi costa vreo doi euroi, am gasit reteta si m-am apucat sa-i fac. Au iesit mult mai buni decit cei cumparati.
Avem nevoie de:
  • 500 g faina de griu
  • 150 g vin alb
  • 125 g de ulei (eu am pus de masline)
  • 7-8 g de sare
  • chimen/susan (optional)
Amestecam faina cu sarea, adaugam uleiul si vinul caldut si punem robotul la framintat. Daca punem susan/chimen sau alte minuni, le putem adauga si pe astea. Framintam totul bine, pina obtinem o mingiuta, pe care o bagam la frigider pentru cel putin jumatate de ora.
Rasturnam aluatul pe masa de lucru, impartim in bucati de circa 20-22 g (asa am facut eu, fiecare poate face cit de mari vrea covrigeii) si trecem la treaba. Facem intii snurulet, formam covrigeii si apasam usurel sa se lipeasca un pic aluatul. Atentie aluatul este un pic "gumos", dar nu va faceti probleme ca se lucreaza destul de usor.
Din cantitatile puse de mine, au iesit circa 40 de covrigei
Intre timp, punem o oala cu apa pe foc, iar cind incepe sa fiarba adaugam covrigeii. Eu am pus cite 7-8 o data, de frica sa nu se lipeasca. Ii lasam la fiert pina se ridica la suprafata, ii luam cu paleta si-i asezam pe un prosop. In reteta scria ca trebuiesc stersi de apa incetisor sa nu se strice, eu i-am lasat putin pe prosop si s-a scurs apa de pe ei.
Ii punem in tava de la aragaz, fara sa o ungem cu ulei sau alte minuni si ii bagam in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pentru 30 de minute. Ultimele 10 minute am ridicat temperatura la 220 de grade si tava pe o treapta mai sus, ca sa se rumeneasca.
Se scot din cuptor si se papa... eu am rontait vreo doi calzi, calzi, sint deliciosi.
Acum iau cosuletul cu covrigi si plec sa ma uit la film. Pofta mare !!!
Un consiliu in plus... daca rezista fara sa fie papati, a doua zi sint si mai gustosi. I-am lasat lasat in cosulet, fara sa-i pun in pungute, sint usor crocanti si se topesc in gura de buni...

19 comentarii:

  1. Danuta,nu sti de cind caut eu reteta aceasta.Am mancat intr-un magazin italian covrijeii acestea cu susan negru deasupra...am ramas cu amintirea.Am salvat reteta.Multumesc fain.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Mirela, sint si deliciosi nu numai aratosi !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ina, sa-i faci si sa-i vezi cum dispar in burtici, intr-adevar sint dementiali...

    RăspundețiȘtergere
  4. Paradis, ma bucur ca ai gasit reteta. Poti sa pui ii ei tot ce vrei, in magazine de exemplu se gasesc si picanti, dar aia sint pentru barbati puternici si un pahar de vin. Sper sa-i faci si sa fii multumita de rezultat. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. hhhmmmmm!deliciosi!micutei ii plac?pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Alison, ii plac fetitei, dar mai mult a rontait mama'sa... hi, hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Grazie Mary, sono davvero buonissimi !
    Ciao e grazie per la visita !

    RăspundețiȘtergere
  8. Dai si o bere la covrigii astia? :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cuscra, berea o cumperi tu, eu dau doar covrigii... Dar sa stii ca daca nu as fi luat antibiotic, sigur serveam si un paharut alaturi de ei.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cinezee, intr-adevar sint deliciosi, iar ca aspect, arata ca cei din pravalii. Multumesc de vizita si... pupici !

    RăspundețiȘtergere
  11. Iti multumesc mult pentru minunata reteta, astazi am descoperit blogul tau si azi am facut jumatate de portie. Au iesit minunat, i-am mancat aproape pe toti...

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma bucur mult Nicoleta ca ti-au placut covrigeii. Pentru mine e o onoare, cind cineva face o reteta propusa de mine. Pupici si la cit mai multi covrigei sa papi. Iti spun un secret, eu sint innebunita dupa ei, cum ii fac, cum dispar. Multumesc de vizita. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Vai cum mi-a scapat.....Vreau si eu o portie. Se va executa cat de curand. Merci Daniela.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu vreau la ora asta, dar am cam depasit greutatea si ma multumesc sa traiesc din amintiri mincacioase... Pupici si sper sa fii multumita de rezultat !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !