miercuri, 10 iunie 2009

Tort spirala





Reteta am "furat-o" de la Miha... Stiu nu sint o experta in facut torturi, dar a incerca nu costa nimic... Nu a iesit o spirala foarte reusita ca cea a Mihai, dar... dupa ce am terminat de decorat, nu s-au mai vazut greselile...
Am facut intii crema crema ganache, din:
  • 200 g ciocolata amaruie
  • 400 ml frisca lichida
Am pus pe foc ciocolata impreuna cu frisca lichida si am amestecat bine, pina s-a topit bine ciocolata, atentie nu trebuie sa ramina bucatele de ciocolata. Frisca nu se fierbe, se aduce doar pana in punctul de fierbere. Se da la rece pentru 1 ora (eu am lasat-o vreo 2 ore si ceva), apoi mixam. Vom obtine o frisca ciocolatoasa.




Glazura am facut-o, tot dupa reteta Mihai
  • 100 g ciocolata
  • 50 g unt
  • 50 ml frisca lichida
Am topim ciocolata impreuna cu frisca si untul. Amestecam totul bine, bine si dam la rece.


Blatul l-am facut dupa reteta mea de la rulada, din:
  • 3 oua
  • 120 g de zahar
  • 60 g faina de griu
  • 60 g amidon alimentar
  • un pachetel vanilie
  • o lingurita si jumatate de praf de copt
  • un virf cutit de sare
  • 50 ml ulei de floarea soarelui
Aici am facut o mica-mare greseala, am uitat sa rulez blatul cind l-am rasturnat pe prosop, deci a fost cam greu sa rulez cind am asamblat tortul. Am taiat blatul in patru pe lungime, desi cred ca mergea taiat si in cinci pentru ca a iesit destul de inalt tortuletul.
Am insiropt cu putin suc de pepene rosu




Am intins crema pe toata suprafata blatului




dupa care am inceput sa rulez fisiile de blat, ehhh, m-am cam chinuit pentru ca nu fost rulat cind era cald... (ssstttt, nu rideti, ca gresind invat...
am acoperit toate denivelarile cu crema ganache ramasa




acoperim tortul cu glazura rece si balotam cu nuca
Am ornat cu frisca si zmeura





22 de comentarii:

  1. bella questa torta , particolare. Auguri alla bambina che è cosi deliziosa !

    RăspundețiȘtergere
  2. iau si eu o felie daca e gratuit (si sa coste tot vreau) sa traiasca Isabella, pupici multi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Grazie Mary, sei molto gentile ! Bacio !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudia, e gratuita si virtuala, deci nu poti avea frica... ca ingrasa... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. ce fain ti-a iesit si ce incintata e printesa!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Alison ! As fi vrut sa iasa mai frumos, dar la cite torturi fac eu, sint multumita. Printesa era bucuroasa ca sufla in luminari, iar mami ca trebuie sa manince dulceee...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce greseala,unde? nu se vede nimic ..eu vad un tort tare reusit si buuun,bun de tot !Si mai vad o printesa tare incantata ''La multi ani",pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Lissa, esti o draguta... atunci tac si nu mai spun unde am gresit. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Super tortul ...de ce zici ca nu ti-a venit bine!!!
    La multi ani fetitei tale!
    este o scumpete ...sa va traiasca!
    ciao!

    RăspundețiȘtergere
  10. Danutza,super e tortul...nici eu nu vad nici o greseala,:)...a iesit fain de tot...si pe mine ma bate gandul sa-l fac,de cand ma tot uita la el,:))...Isabela o frumoasa!!!Pupici la amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tortul arata foarte bine,si sint sigura ca e si bun!Dar cineva acolo arata mult,mult mai dulce decit tortul!
    "La Multi Ani"
    ...sa va traiasca!

    RăspundețiȘtergere
  12. tortul imi place maxim! io iti ofer nota 10! si piticutzei 20! :D multi ani si fericiti ii doresc! pupicei! :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Nicoleta ! Sintem tare mindri de ea, multumim de urari ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Mirela, acum daca te-ai hotarit astept cu interes rezultatul la tortuletul tau. Pupici tie si lui Robert !

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Carmen, e adevarat ca pentru noi, printesa mica e mai dulce decit toate torturile ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc, Diamond ! ei... m-ai facut sa rosesc, eu ma multumesc doar cu nota de trecere... Mama, parca as fi la examen... Pupici dulci de la noi !

    RăspundețiȘtergere
  17. Eheheeee...ce frumusete de tort! Stiam eu ca n-o sa se vada nici o imperfectiune. ;)

    Pupici la noruca mea draga! Si mamicii harnicute!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc cuscra, esti o draguta ! Pupici tie si piticutilor !

    RăspundețiȘtergere
  19. Danutza draga, sa-ti traiasca frumoasa mica!!! :) ...sa fiti sanatosi si fericiti cu totii! :)
    Ma bucur mult de tot ca spiraluta mea v-a incantat atat :P ...si mie mi-a placut la nebunie varianta lui Miha, cu ciocooooo... :)))
    Pup fetele!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Multumesc mult Laura pentru urari ! am sa incerc si varianta ta, ca la mine sint cam anticioco si a trebuit sa bobinez eu la greu, nu ca mi-ar fi displacut, dar trebuie sa stau atenta la cintar. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce bine arata, ce bunatate!
    Cea mica e o scumpa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Multumesc, Danutza ! Cea mica e domnisorica, deja i-a cazut primul dinte, iar la toamna, gata... trecem la studiat, amindoua bineinteles... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !