marți, 9 noiembrie 2010

Spezzatino con funghi e polenta



Spezzatino sau mincarica (tocanita) de carne de vita cu ciuperci si mamaliguta.
Ingredientele folosite de mine:

* 750 g pulpa de vitel
* 3 morcovi
* 2 catei de usturoi
* 150 g ciuperci
* 3 linguri ulei de masline
* 3 linguri suc de rosii
* 4 foi de dafin
* un pahar de vin alb sec
* un cub knorr
* sare dupa gust
* piper negru macinat

Spalam si taiem carnea cuburele nici prea mici, nici prea mari. Curatim morcovii si usturoiul, morcovii ii taiem in patru pe lungime, apoi facem cuburele, usturoiul il taiem marunt si le prajim putin in uleiul fierbinte.
Adaugam carnea si o lasam pina scade apa lasata si se prajeste un pic. "Imbatam" cu vin carnea de vita (eu am avut Cotnari alb de la Iasi), invirtim in oala pina vedem ca s-a evaporat vinul (nu tot timpul, doar din cind in cind, ca sa nu se lipeasca)...
Intr-o craticioara punem jumatate de litru de apa la fiert si cind aceasta da in clocot, adaugam cubuletul de knorr, iar in acest moment saram si piperam dupa gust, acoperim carnea cu supa de knorr si lasam la foc mijlociu timp de doua ore.
Intre timp, spalam si taiem ciupercutele (vedeti ce frumoase sint, proaspat culese din gradina)


in ultimele 20 de minute, adaugam ciupercile, foile de dafin si cele trei linguri cu suc de rosii, aveti grija sa nu scada prea tare, trebuie sa ramina un sosulet delicios, care il vom pune peste mamaliguta.
Servim cald cu mamaliguta calda (mamaliguta fiecare o face dupa reteta proprie).
Inca un sfat: mincarea e calda si nu mincati ca mine fara sa va opriti... ca dupa aia... o patiti...
Pofta buna !!!

8 comentarii:

  1. Vai tesorone...:D...e perfect da r eu cam am probleme cu cupercile (chiodini)(cuisoare) astea din poza.Beh an orice caz la sefu meu ai place asa ca voi face reteta ta ptr el si ptr mine voi pune champinions sau nimica ciupercute...Chiar ma gandeam sa al fac maine daca nu ploua si daca am la mine an gradina chiodini daca nu tre sa merg la super sa iau...uffi.Complimente acuma se papa bine cu mult gust...:D.Te ambratisez cu drag...;)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai facut sa rid, Novelina... Daca-i place lui sefu' ii faci, nu ?! Cred ca merge si cu champinion, dar eu din astea am avut, din astea am folosit. Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. O mancarica pe gustul familiei mele!
    Suna ca o reclama.Nu?!:)ti-as si face reclama cu asa preperate.
    Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Angi ! Eu fac "reclama" la tot ce maninca odrasla cea mica, daca trece testul, inseamna ca e bun pentru toata lumea. Dar mincarica asta, chiar a iesit nemaipomenit de buna. Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  5. super buna mancarica......felicitari......imi plac tare mult ciupercutele

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Alina, daca erai mai aproape te serveam cu ciupercute, ca miine trebuie sa le string din gradina. Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. retea originala e cu carne de magar, am servit asa ceva la un restaurant din Napoli, e un fel de mancare foarte gustos dar greu de digerat. Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. In primul rind, multumesc de vizita... Noi de poftim am poftit cu mult gust. Eu asa aveam reteta, iar carne de magar nu am mincat niciodata. De fapt sotul meu e italian, iar retetele difera de la o regiune la alta, adica Italia fiind atit de mare, sint sute de retete, deci nu pot spune ca reteta cu carne de magar e cea originala, probabil in zona Napoli, dar nu peste tot. Inca o data multumesc pentru vizita si mi-ar fi placut sa stiu cu cine am avut onoarea...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !