duminică, 14 noiembrie 2010

Burger buns


Burger buns sau piinite pentru hamburger, reteta americana...
Ingrediente pentru opt bucati:

* 180 ml apa calda
* 30 g unt molcut
* un ou
* 450 g faina
* 50 g zahar
* o lingurita de sare
* 10 g drojdie proaspata (sau un pachetel de drojdie uscata - 7 g)
* un ou sbatut cu o lingurita de apa (pentru uns)
* seminte de susan (eu am avut de mac)


Amestecam toate ingredientele, faina cernuta, untul, oul, zaharul, drojdia (am topit-o cu ajutorul zaharului) iar dupa citeva minute adaugam sarea. Atentie, toate ingredientele trebuie sa fie calde, adica la temperatura camerei avind in vedere ca acum e sezonul rece. Ungem un vas cu putin ulei, punem aluatul in el, acoperim si-l lasam la dospit timp de 2-3 ore la caldura, ferit de curntii de aer, pina isi dubleaza volumul.
Transferam aluatul pe masa de lucru, il dezumflam foarte putin, impartim in 8 bucati si formam piinitele, pe care le asezam in tava tapetata cu hirtie de copt (reteta originala prevedea tava unsa cu ulei), acoperim si lasam din nou la dospit jumatate de ora.
Piinitele le asezam destul de distantiate intre ele, altfel "din prea multa dragoste", se vor imbratisa ca ale mele. Le ungem cu oul amestecat cu apa, presaram susan, mac, ce avem si ce dorim, bagam tava in cuptorul preincalzit la 190° pentru circa 15 minute, sau pina se vor colora cum si cit dorim.
Sint cele mai fragede piinite, noi le-am servit cu brinzica topita, chiar si cu gem de smochine.
Delicioaseee..., adica le putem minca fara nimic in mijlocul lor.


Inca o poza si dispar...

10 comentarii:

  1. Bune bune...:P...mi le-as manca acuma daca le-as fi avut...:D...ador painicile astea si maine dimineata vreau sa le fac si eu...:D....complimente mai lasat cu gura cascata nu ce de la tine nu ma asteptam de fiecare data cand postezi dar cu painicile astea...mamma ce le vreaaaaaaaaaaaauuuu...:D.Te ambratisez si ati urez o seara placuta

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Novelina ! Eu am reusit doar jumatate de piinita sa maninc, sotul jumatate, ca restul le-a mincat Isabella, ne-a spus clar ca sint ale ei, asa ca... si eu astept sa le refac. Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai,dar poti sa le papi doar din ochi!Minunate!
    O saptamina placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cam asa le-am papat, doar degustat si privit cum minca si cu dintisorii si cu gura, odrasla din dotare. Pupici si o saptamina minunata iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super... felicitari. Eu nu m-am incumetat sa le fac in casa. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. ma questi panini sono unno spettacolo, complimenti veramente per la tua ricetta e piacere di conoscerti!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sara, poti sa le faci linistita acasa, sint usor de facut si foarte gustoase.

    RăspundețiȘtergere
  8. Grazie Lucy per la visita e per i complimenti ! Piacere mio di conoscerti, un bacione e buona giornata !

    RăspundețiȘtergere
  9. Cand ai scris ultima oara de mana? Cand ai scris ultima oara o poveste? Scrie cu noi povestea de Craciun :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Boscodina, m-am speriat ca m-ai luat la cind am scris ultima oara, am crezut ca am gresit ceva gramatical... Mi-am revenit... Pupici si multumesc de invitatie !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !