joi, 27 octombrie 2011

Biscuiti crocanti


Cum am mai spus, vremea rece, ma imbie sa fac cite ceva la cuptor, iar cum domnisoara a vrut ca mami sa testeze noile forme de biscuiti, asa ca am trecut la treaba. 
Ingredientele folosite:
  • 200 g faina
  • 150 g amidon
  • 150 g zahar
  • 120 g unt
  • 2 galbenusuri + un ou intreg
  • un picut de sare
Intr-un castron amestecam faina, amidonul, zaharul, sarea, apoi adaugam galbenusurile, oul intreg si untul topit, dar rece, si dam drumul la mixer sa le amestece bine, ma rog, aproape bine... Bagam frumusel o mina in recipient si incepem sa framintam aluatul, pina se incorporeaza bine toate ingredientele. 
Dam forma de mingiuta aluatului, il punem intr-o folie/punga si il lasam la temperatura camerei sa se odihneasca cca 30 de minute.
Intindem cite o bucata de aluat (eu pe hirtie de copt) si-l intindem pina vedem ca vom obtine o foaie de cca jumatate de cm grosime. Taiem cu formele din dotare, punem biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt si bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de cca 15 minute. Lasam sa se raceasca, pudram si... mincam...
Daca doriti, puteti sa faceti o crema din :

  • 80 g unt topit la temperatura camerei
  • 150 g zahar praf
  • 2 pliculete de zahar vanilat


iar cu aceste ingrediente, facem o crema cu care putem lipi biscuitii cite doi. Eu am omis pentru ca e prea mult zahar, prea mult unt... am preferat biscuitii fara umplutura. 
Inca o poza in care se vad si formele, cite cinci de fiecare fel, adica floricica si inimioara, dar de diverse marimi.





39 de comentarii:

  1. Foarte frumosi biscuitii si,da,dorim si crema ca ne place!Cred ca mica i-a savurat!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. stie domnisoara ce stie si bine a facut ca te-a pus la treaba.ai facut niste biscuitei tare dragalasi..pupicei

    RăspundețiȘtergere
  3. A venit Craciunul! Ce frumosi biscuitei! Perfecti!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vin la tine,inghit in sec si apoi plec.Te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Yum yum! Am ochit si eu niste forme cu pisica la un magazin...de cand tot zic sa le cumpar si n-am mai ajuns. Cand le iau incerc reteta ta:) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Biscuitii tai arata superrr,au si un aer de sarbatoare!
    te pup!
    Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumosi sunt,cred ca si tare buni,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Teo, urmatorii biscuiti ii voi face cu crema si cu dedicatie... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sarah, daca ar fi dupa domnisorica, ar trebui sa stau cu cuptorul aprins si noaptea... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Maya, inca nu a venit, dar ne pregatim... exersam... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. DiaMar, virtual toti inghitim si ne lingem degetelele... Fugi si da drumul la cuptor, sa vezi ce parfum de biscuiti vei avea in casa... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Alynusa, pentru ca i-am pudrat, par ninsi si cu vremea de afara, care e cind cald, cind frig... numai buni sint de rontait linga caminul in care arde focul... Mama, ce romantica devin... deh, virsta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Flory, sint foarte gustosi, un pic crocantosi, dar devin fragezi in contact cu papilele gustative... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Danutza, abia astept sa vad biscuitii in forma de pisica, trebuie sa iasa simpatici foc, daca ii mai decorezi cu ochisori... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce bine arata si ce fini trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce frumosi sunt!! Vreau si eu cativa :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Ciao Mary,
    mi passi un po'di questi buonissimi biscotti??
    un abbraccio

    RăspundețiȘtergere
  18. si pe mine ma imbie aceasta perioada din an sa dau drumul mereu la cuptor ;) , doar ca atatea as vrea sa fac ca mereu tre sa renunt la ceva , timpul e prea scurt !!!! ... deliciosi biscuitii , imi aduc aminte de copilarie cand faceam cu bunica!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc de vizita, Oana ! Intr-adevar sint foarte "fini"... si deliciosi...

    RăspundețiȘtergere
  20. Alexandrina, iesi in balcon ca-ti trimiti citiva...

    RăspundețiȘtergere
  21. Enza, ti passo, solo si mi dici Daniela... ha, ha... Baci e buon week-end !

    RăspundețiȘtergere
  22. Catkitchen, ai dreptate si eu patesc la fel, vreau sa fac multe, dar fac putine...

    RăspundețiȘtergere
  23. Gata, am furat toate inimioarele!...hi,hi..tare faini-s ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  24. Fini si crocanti nu-i asa?? vreau si eu vreo.. hmmm 10?? pot?? pupici

    RăspundețiȘtergere
  25. ce pofta mi-ai facut cu biscuitii astia...

    RăspundețiȘtergere
  26. Liano, important e ca ti-am furat si eu inimioara, hi, hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  27. Antonina, daca dai ceva la schimb, te servesc si cu 10, sau mai bine te pun sa tratezi cu domnisoara mea... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  28. Serveste, Alinutzika, ca daca nu ramii cu pofta... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  29. O ricum am ajuns prea tarziu dar cum am aflat ca ai facut focul in semineu....eu vin oricum...Poate pentru un oaspete de la drum mai faci cativa...
    Pupici si un weekend placut!!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Vino, hai ca fac focul si facem niste castane, daca nu apuc sa fac biscotti... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  31. Am pus si eu mana pe 2 biscuiti, sa am pe maine dimineata la cafea! :))

    RăspundețiȘtergere
  32. Daca spuneai ca-s pentru Robert sa pape la mic dejun, cred ca sacrifica Isabella mai multe inimioare si floricele, dar pentru soacra sint suficienti 2...

    RăspundețiȘtergere
  33. foarte frumosi biscutii si foarte dragute formele, asa roz :*
    o zi frumoasa si bine te-am gasit!

    RăspundețiȘtergere
  34. Multumesc de vizita, Emily !!! Bine-ai venit, te vizitez si eu imediat...

    RăspundețiȘtergere
  35. Danieluccia,scusa x l'errore...chissa' cosa pensavo..non mi è mai successo!!Perdonata??
    baci

    RăspundețiȘtergere
  36. Enza, come dice Isabella, con un bacio guarisce tutto... Un bacione grande !!!

    RăspundețiȘtergere
  37. Tare apetisanti ,parca simt mirosul lor..........

    RăspundețiȘtergere
  38. Multumesc, am altii proaspeti si deliciosi, vin imediat cu reteta...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !