duminică, 1 mai 2011

Tort "mielut de paste"



Si in sfirsit am ajuns la tortuletul mielut...
Intii de toate am facut blatul, cu urmatoarele ingrediente: 
  • 250 g zahar
  • 6 oua
  • 230 g faina
  • 20 g amidon alimentar
  • un picut de sare
  • o esenta de portocale (o fiola micuta)
  • 16 g praf de copt (optional)
Daca nu folosim praful de copt (eu l-am folosit), trebuie intii de toate sa mixam foarte, foarte bine ouale impreuna cu zaharul si praful de sare (timp de cca 20 de minute), pina vom obtine o compozitie spumoasa si deschis la culoare. Cernem faina impreuna cu amidonul de cartofi si praful de copt, apoi adaugam cite un pic (cernem peste compozitia de oua) mixind incontinuu. Adaugam apoi esenta de portocale (fiecare pune de care are) si rasturnam compozitia in forma (atentie ca trebuie sa fie o forma foarte mare (mielutul meu e miel, miel, adica mare). 
si bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru circa 40 de minute, la mine au fost de ajuns 30 (faceti o proba cu scobitoarea). Dupa cele 30 de minute, l-am mai lasat in cuptorul stins dar cald, timp de 10 minute, pentru a nu risca sa se lase blatul. 
Acum trecem la facut crema. Avem nevoie de urmatoarele ingrediente: 
  • 3 galbenusuri
  • 400 g lapte
  • 130 g zahar
  • 40 g faina
  • 8 g foi de gelatina
  • esenta de vanilie
  • 250 g mascarpone
  • 30 g zahar vanilat
  • 140 g frisca lichida
Intii de toate incalzim laptele impreuna cu zaharul. Separat zbatem galbenusurile impreuna cu zaharul si faina, apoi adaugam cite un pic de lapte cald, amestecind incontinuu sa nu faca... cocoloase, (eu am adaugam  si o lingura de cacao, desi arata mai bine crema de culoare alba, asta daca as fi facut blatul de culoare maro) apoi punem vasul pe foc, amestecind incontinuu pina crema incepe sa se ingroase. Dam vasul de pe foc iar cind compozitia este calduta, adaugam gelatina scursa de apa (pe care o pusesem in apa cit crema a stat pe foc. Amestecam din cind in cind, pina vedem ca s-a racit complet. 
Separat mixam mascarponele cu zaharul praf, apoi adaugam peste crema amestecind bine. La sfirsit adaugam frisca zbatuta amestecind usor, usor.
Taiem blatul in trei,  insiropam (eu cu suc de portocale facut in casa) ...
Trebuie insiropat foarte putin pentru ca blatul este fraged, punem crema. La sfirsit am facut un pic de "lina" de mielul cu frisca, ochii i-am facut cu mure negre (ca ciocolata disparuse in burtica unui mincacios), iar papionul l-am colorat un pic in roz si am presarat putin zahar praf (asta s-a topit ca insiropasem prea tare).


Bagam in frigider si servim a doua zi... Pentru un tort normal, la blat trebuie folosite doar jumatate din ingrediente, iar la crema un sfert, ca mie mi-a ramas cam multisoara.

6 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !