vineri, 1 aprilie 2011

Focaccine fragede




Focaccine: o reteta de post... le putem servi asa cum sint (cu suc de limba cum spun eu...) sau unse cu margarina, iar pentru cei care nu postesc cu felii de brinzica topita sau felii de salam... hmmm, un deliciu...
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • 210 ml apa 
  • 150 g faina 
  • 100 g faina de grano duro (faina gen gris)
  • 100 g faina manitoba
  • 5 g sare
  • 5 g zahar
  • 7 g drojdie proaspata
  • 5 linguri ulei de masline extravergine
  • un cartofi (cca 80 g fara coaja - fiarta bine, bine)
  • seminte de susan
Intii de toate punem cartoful la fiert (cca 20 de minute), faceti o proba cu scobitoarea ca sa fie fiert bine. In cuva masinii de piine am cernut toate cele trei tipuri de faina si am amestecat cu sarea. Am adaugat drojdia frecata bine cu zaharul pina ce aceasta s-a dizolvat. Adaugam cite un pic din apa calduta si incepem framintarea. Cind ingredientele s-au transformat in aluat, adaugam cartoful framintat ori cu aparatul de strivit cartofi, ori strivit cu o furculita (atentie cartoful trebuie sa fie doar putin caldut, nu cald prea tare - nici fierbinte), framintam in continuare adaugind pe rind cite o lingura de ulei. Acoperim si lasam la dospit timp de doua ore (eu l-am lasat la framintat si-am plecat la cumparaturi, adica a dospit mai mult de doua ore, cca 3 ore). Ungem o tava cu putin ulei si impartim aluatul in 10 bucati cit de cit egale. Le asezam in tava, le aplatizam cit de cit, facem gaurele in fiecare focaccina si ungem cu ulei, eu n-am pus sare deasupra cum se pune de obicei pe focaccia, ci am presarat citeva seminte de susan. Le lasam din nou la dospit timp de 20-25 minute. 

Un sfat pe care-l voi urma si eu, asta data viitoare... Inainte de a baga tava in cuptor, mai apasati un pic cu degetul pe fiecare focaccina ca sa ramina gaurele, altfel in cuptor, acestea vor disparea.
Bagam tava in cuptorul preincalzit la 240 de grade pentru circa 12 minute (eu le-am lasat circa 20, pentru ca mi-era frica sa nu fie crude), trebuie sa fie rumene deasupra. Cind scoatem tava din cuptor, ungem un pic focaccinele cu ulei (eu am sarit pasajul asta, ca nu am vrut sa fie prea uleioase... Le servim calde sau reci, sint la fel de fragede si dupa o zi. Atentie cind mincati una, ca sigur nu veti reusi sa va opriti sa mai serviti inca una... 


sursa

16 comentarii:

  1. una delizia dietro l'altra..
    bravissima Daniela!
    baciotti

    RăspundețiȘtergere
  2. Smecherie,,,,,le-ai facut individuale,bravo pentru initiativa,,,,,arata sa le mananci cu ochii,,,pupp si weekend frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  3. complimenti devono essere buonissime! buon w.e.!ciao!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mirela, sa stii ca daca faceam doar o focaccia, mai raminea vreo bucatica, asa,... daca sint in miniatura, au disparut automat... Pupici si week-end placut *

    RăspundețiȘtergere
  5. Grazie, Federica ! sono buonissime... Baci !

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase focacinele tale,iar despre gaurele ...cui ii pasa doar nu mancam gaurelelehihihi...
    PUPICEI SI NOAPTE BUNA!

    RăspundețiȘtergere
  7. Petronela, ai dreptate ca nu mincam gaurelele, dar dadeau mai bine in poze... hi. hi... Pupici si... buona notte !

    RăspundețiȘtergere
  8. Asi dori si eu, mi-ai facut posta. Arata bine. Week-end placut.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce pufosenie de foccaccine...ai inmiresmat bucataria! puup

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Daniela! Super bunutze chiflutzete tale, numai bune pentru mofturoasele noastre domnisoare! A mea domnisorica daca-i paine nu mananca; in schimb chiflutele le adora. Din acest motiv am facut si pestisorii painici. Pupici si duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Liana, intr-adevar era parfumata puternic bucataria, pacat ca au disparut repede... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  12. Davella, pe linga mofturoase ne alintam si noi un pic... Nici a mea nu maninca piine, doar chiftelute, alea da... sint pe gustul ei... Pupici si o duminica minunata !

    RăspundețiȘtergere
  13. Mmmm, eu parca simt mirosul:) Trebuie sa recunosc, painica fac foarte rar, din pacate! Insa e bine ca faci tu des, sa pap si eu macar virtual:)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. am notat reteta,le fac cat de repede posibil ca tare pofta mi-ai facut

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, Yaya ! Sigur iti vor placea si vei vedea cit de repede dispar...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !