marți, 23 noiembrie 2010

Biscuiti umpluti cu dulceata de smochine


E prima data cind fac biscuiti umpluti si pot zice ca sint multumita de rezultat.
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
* 500 g faina
* 250 g unt
* 120 g zahar
* doua oua (unul intreg si unul doar galbenusul)
* o fiola esenta vanilie
* un picut de sare
* 4 g praf de copt
* pentru umplutura: dulceata de smochine + un piscot
* ciocolata amaruie pentru decorat

Am topit untul in MO si l-am lasat la racit, l-am mixat bine impreuna cu zaharul pina am obtinut o spuma, am mixind incontinuu am adaugat oul, apoi galbenusul si esenta de vanilie, faina si praful de copt si am mixat la viteza cea mai mare pina s-au amestecat bine toate ingredientele. Formam o mingiuta din aluatul obtinut si-l punem in frigider pentru cel putin 30 de minute (eu am lasat o ora). Scoatem aluatul de la frigider si intindem cu ajutorul sucitorului o foita subtire de circa 2/3 mm, e indicat sa intindem aluatul pe o coala de hirtie de copt. Cu ajutorul unei forme sau al unui pahar, decupam cerculetele din aluat, facem in mijloc cu degetul o gaurica (atentie mai mult in largime decit in lungime, ca riscam sa iesim pe partea cealalta a discului de aluat), apoi am umplut cu dulceata de smochine in care am pus si un piscot sfarimat de frica sa nu iasa din biscuite la caldura cuptorului, acoperim cu alt disc din aluat, presam bine pe marginea de linga umplutura, apoi am decupat din nou, de aceasta data cu o forma de floricica (forma ar trebui sa aiba un diametru de cca 3 cm, a mea a fost mai mare).


Am pus biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt (au fost doua tavi), le-am pus in frigider, timp in care am preincalzit cuptorul la 180 de grade, bagam pe rind tavile in cuptor si lasam timp de 10-12 minute, depinde de cuptor, nu exagerati, ca dupa aia nu veti mai obtine biscuiti fragezi.


Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca bine, apoi ... am pus intr-o punga o bucata de ciocolata amaruie, am pus-o intr-o tigaie cu apa fierbinte si am framintat cu degetele ciocolata, pina aceasta s-a topit. Am facut o mica gaurica in punga cu ajutorul unei scobitori (cred ca un ac ar fi mai potrivit) si... musafiri nepoftiti la usa...da... asa ca, am preferat sa-i decorez cu cea mai mare viteza, decit sa se raceasca ciocolata si sa o iau de la capat.
Gata... povestea biscuitilor umpluti si o poza cu un biscuite rupt in doua.

10 comentarii:

  1. super reteta!iar sectiunea e super apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dulceata de smochine cred ca le dau un gust special. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Grazie, Mary ! Sei molto gentile ! Un bacione !

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Sara ! Cred ca merg si cu smochine uscate farimitate si amestecate cu altfel de gem. Pupici ü

    RăspundețiȘtergere
  5. Super idee! Pot sa le fac umplute si cu shucalata? :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Cuscra, incearca si dupa aia ma anunti sa fac si eu...

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi plac biscuiteii astia, mai ales ca mai am dulceata de smochine (pe langa alte dulceturi). O voi retine, multumiri de postare :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc de vizita, Mihaela si multumesc ca mi-ai reamintit de reteta, ca tot imi ceruse fetita mea biscuiti umpluti... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !