vineri, 16 martie 2012

Piine impletita


Aceasta piinita, a devenit in adevaratul sens al cuvintului "piinea noastra cea de toate zilele", adica o zi fac piine, o zi nu...
Ingrediente pentru trei piinite destul de marisoare, dar foarte fragede si pufoase:

  • 250 g faina de griu 0
  • 250 g faina de griu dur (grano duro)
  • 7 g drojdie proaspata
  • 6 g zahar
  • 10 g sare
  • 50 g ulei de masline
  • 250 g apa
  • un galbenus de ou
Am dizolvat drojdia impreuna cu zaharul, iar in cuva masinii de piine  am pus apa calduta, galbenusul de ou, uleiul de masline, am adaugat apoi drojdia dizolvata, am cernut cele doua tipuri de faina si am framintat timp de 14 minute (programul framintare). Am adaugat apoi sarea si am framintat din nou, cu cit e framintata mai bine cu atit vom obtine o piine mai buna. Am lasat aluatul la dospit timp de trei ore. Am rasturnat aluatul pe masa de lucru, l-am impartit in trei parti egale (sau pe aproape...), am facut din fiecare bucata trei snurulete, am format piinitele, le-am pus in tava tapetata cu hirtie de copt, le-am acoperit cu o folie si le-am lasat la dospit din nou trei ore (vedeti ca drojdia e destul de putina, cu cit e mai putina, cu atit se lungeste perioada de dospit). Am pus o tigaita cu apa in cuptor, am preincalzit cuptorul la 220 de grade, am bagat tava in cuptor (dupa ce am eliminat folia), iar primele 10 minute am lasat vasul cu apa in cuptor, apoi l-am scos si am lasat piinea inca 10 minute, in total 20 de minute... 
Am vazut ca mi-au placut foarte mult japonezele, am modificat reteta (cantitatea de drojdie si calitatea fainii) si am obtinut aceste pufosenii, pe care va invit sa le priviti nu doar la exterior ci si la interior... sint extraordinar de fragede si usoare ca fulgii de nea...


28 de comentarii:

  1. Tare pofta mi-e de-o paine calda si proaspata de casa! Sa-mi pastrezi un coltisor :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti trimit o piinita, ca la mine miroase o data la doua zile a piine calda... in curind, deschid brutarie, hi. hi... Pupici !

      Ștergere
  2. Abia am vazut poza si gandul mi-a fugit la painile impletite de cand eram copil....si costau 2,50 lei sau 3 lei cele cu mac....Ce minunate ti-au iesiiiiiiit....trebuie sa fie delicioase !!!
    Pupici si un weekend minunat !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Petronela, erau trei lei... Daca le puneam si eu mac pe deasupra, erau exact ca alea... Pupici !

      Ștergere
  3. Excelente pufoasele tale. Si arata atat de bine...mmm...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi spui... am dat tircoale bucatariei pe la 11 noaptea, ca sa sustrag macar un coltisor... n-am rezistat tentatiei...hi, hi...

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Multumesc ! Ce-ai facut, ai scris acolo unde ti-am spus eu... ai rezolvat cu postarile ?!

      Ștergere
  5. Foarte frumoasa impletitura ta,trebuie sa imi iau inima in dinti si sa ma bag la painita ca mi-ar place sa simt mirosul in casa!
    Ps Sa vezi la noi sistem,dar nu te speria ca astia mici se adapteaza mult mai repede si bine decat noi,ai sa vezi.Va pup si sa aveti mult,mult spor la toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, sa vezi ca daca faci o data piinita, nu te mai duci sa cumperi... nici nu se compara cu cea din comert, umflata cu tot felul de conservanti...
      Deci sa inteleg ca peste tot se invata in moduri ciudate, eu ma fac ca nu inteleg bine si intreb invatatoarea, ca fiica'mea sigur intelege... e mai greu cu parintii... Pupici si un week-end placut !

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Adica ai face ca al meu barbat, caruia ii explic sa taie, dar tot mai buna e cind rupi piinita calda... Pupici !

      Ștergere
  7. Io vreau una intreaga,la mine nu merge cu jumatati de masura.Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super!!!
    Mi-ai facut pofta!!!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. La mine apare cine esti... hi, hi... Am rezolvat si cu modificarea... Pupici !

      Ștergere
  10. Tare frumoasse si painicile tale! si mie imi place mult painea de casa! pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... "cupilu`" meu maninca doar piine della mamma, asa ca miine dimineata trebuie sa framint din nou... si ce parfum... deja mi se face foame... Pupici !

      Ștergere
  11. Eu n-am rabdare sa stau atat dupa ea la crescut, ma folosesc de masina de paine pentru framantat si dospit, chit ca mai le las si apoi la dospit. O sa incerc si eu chestia cu apa in cuptor sa vad ce efect are. Te pupic! Am vazut ca ai rebotezat painicile. Le-ai zis "japoneze". hahahahaha

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mari, eu le-am lasat mult la dospit, pentru ca le-am pus drojdie putina. Am mai facut eu piine si cu un gram de drojdie, dar pe aia am lasat-o la dospit toata noaptea. Apa ajuta la cojita piinii, nu se intareste si ramine frageda. Iar piinitele le-am japonizat, de le-am terminat... hi, hi...

      Ștergere
  12. Mi-ai facut o pofta cu pufoselele tale,of! of!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri am facut altele, doar ca tura asta am facut piinite rotunde... delicioase, deja mai este doar una, miine o iau cu framintatul de la capat...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !