joi, 19 ianuarie 2012

Fursecuri cu crema de nuca


Biscuiti deliciosi pentru micul dejun, alaturi de un pahar cu lapte sau de o cafea calda.
Pentru aluat, avem nevoie de:
  • 350 g faina
  • 180 g unt
  • 120 g zahar
  • 2 galbenusuri
  • 2 linguri lapte
  • 16 g praf de copt
  • coaja rasa de la o lamiie sau citeva picaturi de esenta
Pentru umplutura:
  • 120 g nuci macinate marunt, marunt
  • 60 ml lapte
  • 50 g zahar
  • o lingura si jumatate rom (eu am pus lichior de migdale)
  • o jumatate lingurita scortisoara
  • coaja rasa de la o jumatate lamiie
  • o jumatate pachetel zahar vanilat
Pentru decorat: 
  • nuca de cocos
  • gem de cirese (sau capsuni)
Punem intr-un vas toate ingredientele pentru aluat, untul trebuie sa fie rece si framintam  pina se incorporeaza bine toate ingredientele. De obicei framint cu mina, in schimb tura asta am framintat jumatate cu mina, jumatate am mixat, ca aluatul e destul de tarisor. Formam o mingiuta, o invelim in pelicula transparenta (merge si o punga) si bagam aluatul in frigider, pentru cel putin jumatate de ora. 

Intre timp preparam crema pentru umplut fursecurile. Intr-un vas antianderent punem laptele, zaharul, scortisoara si coaja de lamiie, iar cind acestea dau in clocot, adaugam nuca si amestecam incontinuu cca doua minute. Dam la o parte de pe foc, adaugam romul (lichiorul), zaharul vanilat si lasam la racit. 

Acum, scoatem aluatul de la frigider, intindem o foaie de cca jumatate de cm si decupam cerculetele de cca 3-4 cm, forma mea are cca 6 cm si are si forma de floricica. 
Punem fursecurile in tava tapetata cu hirtie de copt si bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de cca 8-10 minute, atentie sa nu se rumeneasca prea tare. 

Luam cite un fursec/biscuite, ungem cu crema, acoperim cu altul, daca dorim putem sa ungem pe margini cu un pic de gem de caise (eu am uns cu foarte putina crema), ii dam prin nuca de cocos, asezam pe platou si in mijloc punem cite un strop de dulceata de cirese. 



Am primit un premiu foarte frumos de la DiaMar-bucataria galbena, careia ii multumesc pentru ca m-a onorat cu acest premiu, si-l ofer mai departe tuturor celor care ma viziteaza.



22 de comentarii:

  1. Felicitari, draga mea atat pentru premiu cat si pentru fursecuri:X Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Nucile sunt pe placul meu.Astept la fereastra sa-mi arunci si mie cateva fursecuri.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dau la schimb cu tiramisu-ul tau... sau cu nuci, ca sa mai fac... Pupici !

      Ștergere
  3. Eu vin cu cafeaua cu lapte - tu mai ai biscuiti? ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu aduc cacao cu lapte langa biscuiti!!!:) Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si cacao cu lapte, acum chiar mi-ai facut pofta si miine dimineata fac de-adevaratelea o canita de lapte-cacao... Pupici !!!

      Ștergere
  5. Ce fursecuri frumusele si delicioase! Mai ai vreo 2-3 si pentru mine? :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru prieteni, oricind se gasesc... iar daca se termina, ma bag la bucatarit... Pupici !

      Ștergere
  6. Crema cred ca face toti banii la biscuiteii astia!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai ghicit... eu as fi mincat-o asa, de una singura... Acum trebuie sa cumpar nuci, ca mai vreau... Pupici !

      Ștergere
  7. Super delicioase aceste fursecuri!!!Deja mi le imaginez gustul savurate cu o cafea!!!Sa stii ca te mai asteapta un premiu si la mine!!!Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Astazi la laptic nu am mai avut nici un biscuitel si chiar ma gandeam ca ar trebui sa fac niste biscuiti ;) ( am primit de ziua mea un pistol ptr biscuiti cu o multime de forme si trebuie musai incercat , nu ? )... o zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... pistolul meu e pe moarte, trebuie sa caut unul din inox, ca asta era de plastic si l-am rezolvat in sensul rau, cu un aluat mai tarisor pentru biscuiti... Am noroc ca am tot felul de forme pentru decupat biscuitii... Spor la facut, ca si eu trebuie sa fac din nou... dispar prea repede ... Pupici si sa folosesti cit mai mult, proaspatul cadou !!!

      Ștergere
  9. Salvez reteta, ca-s prea buni.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Micule ! Sper sa-ti placa... sint deliciosi, mai ales cu crema de nuca... Pupici !!!

      Ștergere
  10. Ce frumoasa-i tarta!
    Pupici si o duminica frumoasa! xoxoxo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi, hi.. ai scris la alta reteta, dar oricum multumesc... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !