duminică, 1 martie 2009

Pere di sfoglia/Pere pe foetaj

Dupa cum v-am si m-am obisnuit, o noua reteta italiana, deci ideea e de aici si nu este inventia mea.
Ingredientele:
  • pasta sfoglia (foetaj)
  • pere sau mere (mature, sa nu fie verzi)
  • zahar
  • nuca
  • gem

Curatam perele cu instrumentul pentru cartofi sau cu cutitul, le taiem in doua, apoi curatam de seminte si de ceva miez. Daca aveti o lingurita ca asta, e mult mai usor...
Punem para cu fata in jos peste aluat si incercam sa decupam, lasind cca un cm de bordura din aluat. Se poate taia foarte usor cu cutitul, eu m-am cam chinuit pentru ca am vrut sa iasa cu model.
Dam la o parte para si punem umplutura pe aluat. Am pus miez de nuca macinat si gem de capsuni/prune, mai indicat ar fi o umplutura cu nuca, in genul la cea de pus in cozonac.
Taiem cu cutitul para in feliute, iar cu ajutorul unei lopatele (am folosit-o pe cea pentru torturi), luam fructa si o asezam deasupra aluatului cu umplutura, dupa care presaram un pic de zahar pe deasupra
Productia de pere pe foetaj e pregatita pentru a lua drumul cuptorului, preincalzit la 180 de grade si o vom lasa acolo pentru circa 15 minute, aici depinde de cuptor, eu ultimele minute am ridicat temperatura la 200 grade.
Dupa ce le scoatem din cuptor, le ungem cu pensonul cu gem/jeleu/peltea de caise. Am avut cam putina si nu au iesit prea lucioase.
Le-am papat cu minuta, nu m-am servit de furculita, lingurita, cutit. Sint foarte gustoase, iar dupa ce prima a ajuns in burticile noastre, a fost cerut bisssss... sint un pic insiropate si reci sint delicioase...
si pentru ca e
"1Martie",
va doresc din inima o primavara fericita, cu bucurii, sanatate si impliniri !

2 comentarii:

  1. Arata divin Danelutza draga mea!!!! Iti doresc o primavara superba, plina de dragoste, caldura si multa multa fericire!! Pup pup!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Laura, tanti bacini dolci, dolci
    O primavara minunata cu impliniri, satisfactii, sanatate si pace, iti doresc din inima !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !