sâmbătă, 21 martie 2009

Peperonata


Acest fel de mincare de legume, l-am invatat de la sotul meu calabres. E foarte buna, sanatoasa si merge de minune cu o feliuta de fripturica alaturi.
Avem nevoie de:
  • 3 ardei grasi (peperoni)
  • o vinata
  • o ceapa
  • 3 cartofi
  • rosii
  • sare
  • 3 linguri ulei
Punem in tava cele trei linguri de ulei, dupa care adaugam cartofii curatati, spalati si taiati felii, presaram un pic de sare peste ei..., vinata spalata, taiata felii (e bine daca taiem vinata cu citeva ore inainte si punem peste felii sare pentru muraturi, ca sa iasa gustul amar din ele). Cum vinata mea era destul de tinara si nu am avut mult timp la dispozitie, am spalat-o, taiat-o si am pus-o asa. Spalam de asemenea ardeii si-i taiem rondele, observati ca eu am taiat si partea cu semintele, nu mai stiu la ce sint bune, dar sigur rau nu fac. Aaa, uitam sa spun, de la ardei este denumirea de peperonata.
Ceapa o taiem fidelute si o "aruncam" peste ardei... Rosiile spalate, le punem intr-un pic de apa clocotita, le scoatem repejor si le curatam de pielita, apoi le taiem feliute si le punem deasupra. Eu am pus suc de rosii facut in casa, dar care avea suficiente rosii micute si intregi in el.
Adaugam sare dupa gust, il punem o foaie de staniol deasupra si bagam la cuptor, la 220 grade pentru circa o ora pe treapta cea mai de jos, ultima jumatate de ora, ridicam staniolul de deasupra si lasam sa scada suculetul din mincare. Eu am servit-o cu piine alaturi, pentru ca era vineri si asta a fost mincarea mea de post. Sotului i-am pus si doua felii de rosbif alaturi, ei dar asta e alta reteta... Pofta mare !

6 comentarii:

  1. Ma duc sa ma culc,ca mi s-a facut foame! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Danelutza! Uite iti reantorc vizita.Practic am facut cozonac acum, inainte de Pasti, tocmai pentru a vedea daca pot sa-l framant cu masina de paine. Pana acum, il framantam doar cu mana si era munca, nu gluma...caci de Craciun am facut numai...30 de cozonaci;toata lumea a napustit pe mine. Ai niste retete minunate, cand voi avea timp, voi incerca si eu cateva din ele...Pupici si un week-end frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. che buona la peperonata........brava....
    buona domenica!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cuscra, tura viitoare cind fac peperonata, iti trimit o portie sa o papi cu snitele.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de vizita, Davella ! Pai la 30 de cozonaci, trebuie sa-ti deschizi o patiserie, ca sa ai o masina adevarata pentru facut aluatul. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Grazie, Anatina ! Buona domenica anche a te !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !