vineri, 20 martie 2009

Tarta cu portocale/Crostata d'arance



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
pentru aluat (pasta frolla)
  • 300 g de faina
  • 150 g unt
  • 100 g zahar praf
  • 1 ou + un galbenus
  • un pachetel de zahar vanilat
  • coaja de la jumatate de portocala
  • un picut de sare
umplutura:
  • 400 ml apa
  • 150 zahar
  • 3 portocale
  • 150 g gem de portocale
Facem mai intii aluatul. Intr-un vas punem cele 300 g de faina si 100 g de zahar praf formind un micut munte.
Amestecam faina cu zaharul si untul la temperatura camerei, taiat in mici bucatele. Eu l-am taiat si bagat un picut in MO. Facem o gaura in mijloc si adaugam oul, galbenusul, coaja rasa de la jumatate de portocale, pachetelul de vanilie, sarea si amestecam toate ingredientele, la inceput cu o furculita, apoi repede cu virful degetelor. Framintam bine aluatul, formam o mingiuta, il acoperim cu o pelicula de celofan si-l punem in frigider pentru cel putin 30 minute.


Cit timp lasam aluatul la rece, fierbem intr-o oala cele 400 ml de apa cu 150 de zahar, pentru 10 minute. Spalam si stergem bine portocalele, le taiem in jumatate, apoi in felii subtiri de 1/2 cm,


dupa care le punem in siropul de apa si zahar si le fierbem cinci minute. Stingem aragazul si lasam feliile de portocala sa se raceasca in siropul respectiv.Intindem aluatul (pasta frolla) pe o hirtie de copt, dupa care cu tot cu hirtie il punem intr-o tava pentru tarte (24 cm), apasam bine pe fundul tavii si pe margini,


taiem hirtia de pe margini, iar cu o furculita facem gauri in aluatul de pe fundul tavii.

Atentie: gaurile le facem bine, altfel la copt riscam sa se umfle aluatul ca o caciula, dar... chiar daca se intimpla asta, facem repede gaurele cu furculita, pentru a-si reveni la normal.

Adaugam gemul de portocale, dupa care bagam in cuptorul incalzit in prealabil la 180 grade, si lasam tarta la copt, timp de 20 de minute. Scoatem tava in cuptor, adaugam feliile de portocale si bagam din nou la copt, pentru circa 5-6 minute. Asa arata tarta mea, dupa ce am scos-o din cuptor.

Lasam la racit si servim.
O tarta ideala pentru persoanele carora le place gustul dulce-amarui... Pofta buna !

6 comentarii:

  1. Numa buna ar fi o portie de vitamina C pt mine acum, cu raceala asta! Imi dai si mie o bucatica daca te rog frumos?
    Pupici pt printesa mica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere, Ioana ! Te servesc cum sa nu. Pupici si sanatate multa !

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow, ce reteta faina! Eu ador tot ce e cu citrice, in plus arata si foarte fain, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Voiam sa mananc ceva cu portocale si am cautat pe ici pe colo iar aceasta tarta mi s-a parut cea mai gustoasa asa ca am facut-o si eu. ...si nu m-am inselat intradevar e gustoasa. Nu stiu cat de bine am reusit-o insa as vrea sa te intreb , cum ar trebui sa iasa de fapt aluatul? Mi-a iesit un pic cam tare (asa a spus soacramea), desi mie nu mi s-a parut. Cu siguranta voi mai incerca si alte retete de la tine, felicitari pentru blog!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ioana, multumesc de vizita ! E adevarat ca iese un picut mai crocanta, dar important e ca ti-a placut. Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !